خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته سلامت؛

دهکده سلامت منطقه ۲۱ آغاز به کار کرد

کد خبر : ۶۰۸۵۶

از هر ۵ ایرانی که بالای ۳۰ سال هستند یکنفر دچار فشار خون بالاست که باید با تحرک، ورزش و تغذیه مناسب از بروز و در مواقعی پیشرفت آن جلوگیری شود.

ایلنا: همزمان با هفته سلامت زنگ سلامت در مدرسه راهنمایی فارابی نواخته و دهکده سلامت در پارک نرگس منطقه با حضور معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران، شهردار منطقه ۲۱ و دیگر مدیران منطقه‌ای افتتاح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، در ابتدای مراسم قهرمانی معاون مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت این سال را بدلیل اهمیت کنترل فشار خون و عواقب نادیده گرفتن این بیماری و همچنین نبود علائم ظاهری این بیماری در اکثر افراد به نام سال جهانی کنترل فشار خون نامگذاری کرده است بیان کرد: از هر ۵ ایرانی که بالای ۳۰ سال هستند یکنفر دچار فشار خون بالاست که باید با تحرک، ورزش و تغذیه مناسب از بروز و در مواقعی پیشرفت آن جلوگیری شود.

وی افزود: نادیده گرفتن این بیماری از سوی شهروندان در طولانی مدت منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد شد و باید این موضوع از سوی مسئولین و سازمانهای مربوط به بهداشت و سلامت شهروندان در اولویت قرار گیرد.

در ادامه مراسم مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۲۱ نیز با اشاره به نامگذاری هفته سلامت به نام کنترل فشار خون گفت: حفظ سلامت و بهداشت شهروندان در جامعه یکی از ارکان مهم و اجتناب ناپذیر در جامعه است که باید از سوی مسئولان مربوطه بطور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اگر حتی شهری با ایده آل‌های شهری و فیزیک مناسب داشته باشیم ولی شهروندان آنجامعه از لحاظ سلامت روحی و روانی و جسمی دچار مشکلات فراوان باشند قطعأ نتیجه مطلوبی در بر نخواهد داشت و فضای مناسبی برای زندگی و کار و تلاش شهروندان نخواهد بود.

شهردار منطقه ۲۱ اظهار داشت: شهر سالم برای پویایی و آبادانی و رشد و توسعه همه جانبه نیازمند شهروندانی سالم، توانمند و با نشاط است و در این راستا شهرداری تهران نیز همگام با دیگر سازمان‌ها و نهادهای مربوط برای حفظ سلامت و بهداشت شهروندان اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

سلیمی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری تهران با احداث پارک‌ها و فضاهای سبز شهری و توسعه ورزش همگانی میان شهروندان در جهت حفظ سلامتی و آرامش در جامعه به ارائه خدمات می‌پردازد گفت: امید است در سایه توجه و عنایت ویژه تمامی مسئولین به امر سلامت و بهداشت و ایمنی در جامعه شاهد شهری سالم و آباد و شهروندانی نمونه و شایسته باشیم.

بر اساس این گزارش، در این پایگاه خدماتی چون تست قند خون و فشار خون در غرفه پزشکان، غرفه کانون‌های ده گانه شهروندی، فضای سبز، اداره بازیافت، کانون معلولین و نخبگان، کانون ورزش و سلامت، باشگاه چاقی، مشاور و روان‌شناس، انجمن پرستاری، بحران، آتش نشانی به ارائه خدمات به شهروندان می‌پردازد.

همچنین مرکز فرآموز و خانه اسباب بازی محله شهرک دریا و محله شهرک پاسداران با اجرای برنامه‌های آموزنده به آموزش‌های لازم به کودکان می‌پردازند. دهکده سلامت منطقه ۲۱ از روز یکشنبه ۱۸/۱/۹۲ تا تاریخ شنبه ۲۴/۱/۹۲ از ساعت ۱۵ الی ۲۰ به ارائه خدمات به شهروندان می‌پردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز