خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست آموزشی پیشگیری از حوادث چهار شنبه آخر سال در منطقه ۲۱

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۶۳

امید است چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل نشود و بعلت عدم آگاهی و سود جویی برخی فرصت طلبان هیچگونه خطر و حادثه‌ای در آستانه سال نو در کمین شهروندان بالاخص نوجوانان و جوانان این مرز و بوم نباشد و سالی پر از خوشی و نشاط توأم با سلامتی را آغاز کنند.

ایلنا: این نشست به همت کمیته راهبری جامعه ایمن و با حضور قائم مقام شهردار منطقه ۲۱، مدیران ارشد سازمان آتش نشانی، مدیریت محله تهرانسر غربی، سرکلانتری‌های ۱۵۰ و ۱۵۴ پلیس راهور و آموزش پرورش منطقه با هدف کاهش رفتار‌های پر خطر در بین نوجوانان (۱۰ تا ۱۵ ساله) و ارتقای الگوی ایمنی در سالن ققنوس برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، پیمان‌پور نصر قائم مقام شهردار منطقه با اشاره به اینکه چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های کهن ایرانیان است گفت: بخشی از آیین‌ها و یادمان‌هایی که مردم ایران زمین در مراسم گوناگون برگزار می‌کنند و همچنان در فرهنگ این مرز و بوم پایدار شده است با رفتارهایی خشونت آمیز و مغایر با عرف و منش جامعه آمیخته شده است که نمونه‌ای از آنچهارشنبه سوری سال‌های اخیر است.

وی افزود: با توجه به ریشه فرهنگی که در کشور ما وجود دارد می‌بایست برای احیای این سنت‌ها و هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این مناسبت‌ها اقدامات فرهنگی و اجتماعی ویژه‌ای انجام گیرد و قشر نوجوان و جوان جامعه از مسیر اصلی این جشن و مراسم سنتی آن دور نشوند چرا که در چند سال اخیر شاهد اتفاقات بسیار ناگوار و خطرناکی همزمان با این روز در سطح جامعه بوده‌ایم که در خیلی از مواقع منجر به جرح و حتی فوت هموطنان شده است.

قائم مقام شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر با پیگیری مدیریت شهری تهران در راستای آگاهی و فرهنگسازی میان قشر جوان و پر هیجان به این مقوله ورود پیدا کرده است اظهار داشت: شهرداری منطقه ۲۱ با همکاری دیگر ارگان‌های مرتبط اقدام به برگزاری این همایش با مضمون نشست آموزشی «پیشگیری از حوادث چهار شنبه آخر سال» ویژه مخاطبین نوجوان مقطع راهنمایی (پسرانه) نواحی۳ گانه منطقه کرده است چرا که معمولاً بیشترین حوادث چهار شنبه آخر سال در این رده سنی اتفاق می‌افتد.

پور نصر اظهار داشت: امید است چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل نشود و بعلت عدم آگاهی و سود جویی برخی فرصت طلبان هیچگونه خطر و حادثه‌ای در آستانه سال نو در کمین شهروندان بالاخص نوجوانان و جوانان این مرز و بوم نباشد و سالی پر از خوشی و نشاط توأم با سلامتی را آغاز کنند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست از آتش نشانان بر‌تر و داوطلب منطقه با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز