خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

افزایش کرایه‌ها در سال ۹۲ بر اساس نرخ تورم اعلام شده است

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۲۰

سایت بانک مرکزی به طور غیررسمی آمار تورم را ۳۲ درصد اعلام کرده است/ بر اساس طرح هدفمندی یارانه‌ها باید کرایه‌ها به قیمت واقعی نزدیک شود.

ایلنا: سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در افزایش کرایه تاکسی‌ها در سال ۹۲ نرخ تورمی که به صورت غیر رسمی در سایت بانک مرکزی اعلام شده است را ملاک عمل قرار دادیم.

خسرو دانشجو در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره افزایش نرخ کرایه‌ها در سال آینده که روز گذشته به تصویب شورای شهر تهران رسید، افزود: نرخ کرایه اتوبوس‌ها و بلیت مترو در سال ۹۲ با افزایش ۲۰ درصدی همراه خواهد بود و از آنجا که شهروندان از کارت برای پرداخت استفاده می‌کنند از این رو دقیقا رقم افزایش یافته از شهروندان اخذ می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش ۳۱/۵ درصدی کرایه تاکسی‌ها نیز با اعمال حداکثر رقم خواهد بود.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اعلام غیررسمی سایت بانک مرکزی مبنی بر تورم ۳۲ درصدی، اعلام کرد: ما نیز برای افزایش کرایه تاکسی‌ها در سال ۹۲، این نرخ تورم را ملاک عمل قرار دادیم اگرچه لایحه پیشنهادی شهرداری تهران ۴۰ تا ۵۰ درصد بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها باید کرایه‌ها به قیمت واقعی نزدیک شود.

دانشجو صراحتا اعلام کرد: شاید افزایش کرایه‌ها برای سال ۹۲ به ویژه در بخش تاکسیرانی زیاد باشد اما باید این را باید در نظر داشت که رانندگان تاکسی با سرمایه شخصی و بدون دریافت کمک در حال فعالیت هستند اگرچه اعضای شورای شهر تهران در تعیین نرخ کرایه تاکسی‌ها شهروندان را در کنار رانندگان تاکسی دیده اند.

وی در پاسخ به اینکه ایا فرمانداری تهران با افزایش کرایه‌ها در سال ۹۲ موافقت می‌کند، افزود: پیش بینی در این زمینه ندارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز