خبرگزاری کار ایران

مانور مشترک ستاد مدیریت بحران و مترو برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۱۷

هنگام وقوع بلایای طبیعی بهترین کسانی که می‌توانند به افراد کمک کنند خود اهالی محل هستند.

ایلنا: شهردار منطقه ۸ از برگزاری مانور مشترک ستاد مدیریت بحران و مترو، برای اولین بار با هدف کاهش آسیبهای جانی در سیستم حمل و نقل عمومی به هنگام وقوع بلایای طبیعی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی شادالوئی با اعلام این خبر گفت: این مانور مشترک، طی یک سناریوی فرضی با زلزله ۶ ریشتری ساعت ۲ بعد از نیمه شب روز پنج شنبه (۱۷ ا سفند ماه) با همکاری ستاد مدیریت بحران و مترو برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این مانور ایجاد آمادگی سازمانهای مختلف در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله است.

شادالوئی با اشاره به آماده باش گروه دوام در منطقه ۸ گفت: هنگام وقوع بلایای طبیعی بهترین کسانی که می‌توانند به افراد کمک کنند خود اهالی محل هستند.

وی تصریح کرد: طی فراخوانی شهروندان محل که تحت عنوان دوام، داوطلبین واکنش اضطراری محلات آموزشهای لازم را دیده‌اند؛ جهت سنجش توانمندی‌ها و شناخت ضعف‌ها و قوت‌ها در این مانور حضور چشمگیر خواهند داشت.

شهردار منطقه ۸ با اشاره به نقش گروههای دوام به عنوان امدادگران محله‌ای هنگام وقوع بلایای طبیعی گفت: با توجه به ضرورت حضور آنان، تا قبل از رسیدن امدادگران سازمانهای خدمات رسان، آموزش این گروه‌ها به صورت فصلی از سوی کار‌شناسان هلال احمر، آتش نشانی و ستاد مدیریت بحران انجام می‌گیرد.

شادالوئی با اشاره به افزایش اعضای گروه دوام دراین منطقه طی سال جاری اظهار داشت: گروههای دوام به دنبال وقوع وارد عملیات شده و نیروهای امداد و نجات را پشتیبانی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز