خبرگزاری کار ایران

آثار ترافیکی و اقتصادی بهره‌برداری از تونل ‌نیایش؛

۵۴۵ میلیون تومان صرفه‌جویی اقتصادی در روز و ۵. ۱۲ دقیقه کاهش زمان سفرهای شهری

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۹۰

ارزش‌اقتصادی کاهش زمان‌سفر دراین مطالعات براساس حداقل حقوق مصوب سال‌جاری که شامل ۲۲۰۰ تومان برای هر ساعت کارخدماتی است، تعیین‌شده و احتساب میزان صرفه‌جویی در مصرف‌سوخت نیز براساس حداقل قیمت حامل‌های انرژی بوده است.

 

ایلنا: گشایش کامل تونل ‌نیایش به روی تردد خودرو‌ها، سبب کاهش ۵. ۱۲ دقیقه‌ای زمان سفرهای درون‌شهری در محدوده مورد نظر خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، بر اساس مطالعات ترافیکی صورت‌گرفته، استفاده از تونل‌ نیایش به‌ طور میانگین ۵. ۱۲ دقیقه صرفه‌جویی زمانی نسبت به وضعیت قبل از احداث آن دربر دارد و از آنجایی که ظرفیت این تونل حدود ۱۱۰ هزار تردد و یا به‌عبارتی با احتساب متوسط ۵. ۱۲ مسافر در هر تردد ۲۵۰ هزارنفر در روز محاسبه شده‌است، این کاهش سفر ارزشی معادل ۱۱۵ میلیون‌تومان در روز خواهد داشت.

همچنین بر اساس همین مطالعات، بهره‌برداری از تونل‌نیایش سبب ۴۳۰ میلیون تومان صرفه‌جویی روزانه در مصرف‌سوخت خواهدشد که به‌ این ترتیب منافع و به‌ تعبیری صرفه‌جویی اقتصادی این طرح‌عظیم عمرانی را به‌رقم ۵۴۵ میلیون‌تومان در روز و ۱۹۹ میلیارد تومان در سال می‌رساند. ارزش‌اقتصادی کاهش زمان‌سفر دراین مطالعات براساس حداقل حقوق مصوب سال‌جاری که شامل ۲۲۰۰ تومان برای هر ساعت کارخدماتی است، تعیین‌شده و احتساب میزان صرفه‌جویی در مصرف‌سوخت نیز براساس حداقل قیمت حامل‌های انرژی بوده است.

بر اساس این گزارش، پروژه احداث تونل‌نیایش با هزینه‌ای درحدود ۸۰۰ میلیارد تومان ساخته‌شده و به اعتقاد کار‌شناسان امر حداکثر در مدت‌زمان ۴ سال، این مقدار هزینه به‌طور غیرمستقیم و با صرفه‌جویی‌های صورت‌گرفته بازپس گردانده می‌شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز