خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

تهران گروگان ترافیک مهرگاهی

asdasd

ترافیک فردای تهران آغازی برای انباشت آلاینده‌های شهر تهران در یک ماه آینده است، ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران در چند سال حکایت قوز بالا قوز است که با هیچ دستگاه آب پاش سال گذشته و مه پاش امسال قابل حل نیست.

ایلنا: پاییز در راه است اما شهروندان تهرانی‌ها بقدری درگیر ترافیک خیابان‌ها و بزرگراه‌ها می‌شوند که از زیبایی این فصل بی‌نصیب می‌شود چراکه برای هر سفر شهری حتی کوتاه ناچارند زمان طولانی را هزینه کند.

در فصلی که می‌توان به دلیل هوای مطبوعش بیش از هر فصلی پیاده روی کرد و از زیبا‌هایش بهره گرفت باید بیشتر زمان خود را برای جابجا شدن در پشت چراغ‌های قرمز یا بزرگراه‌های قفل شده سپری کرد.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، ترافیک در مهرماه ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و هیچ راه حلی جز مدیریت آن نداریم.
توسعه حمل و نقل عمومی و ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس دوکابین، راه اندازی خطوط جدید تندرو و ورود ۱۰رام قطار و غیره اگرچه می‌تواند مسکن مقطعی برای بار ترافیک مهرماه باشد اما قطعا راهگشای بحران ترافیک نیست.

معاون شهردار تهران رسما از دولت خواست تابرای آغاز سال تحصیلی ساعات کار کارخانجات، بانک‌ها، ادارت و مدارس را تا حدودی تغییر دهد تا ناوگان حمل و نقل عمومی و ریلی بازده کاری مناسبی داشته باشد.

به گفته سید جعفر تشکری هاشمی ازدحام جمعیت و هجوم یکباره مسافران برای استفاده از وسایل عمومی موجب می‌شود تا بازدهی و سرویس دهی با حداقل ظرفیت فعالیت کند.

این در حالیست که دبیر شورای عالی ترافیک صراحتا اعلام می‌کند که ترافیک در مهرماه قطعا با آغاز فعالیت مدارس و مراکز دانشگاهی افزایش می‌یابد اما ساعات کار مدارس و مشاغل بدون تغییر باقی می‌ماند.

مجتبی شفیعی می‌گوید: ظرفیت اجرایی کشور به گونه‌ای است بهتر از این نمی‌شود برای آغاز فعالیت مشاغل و مدارس برنامه ریزی کرد اما با توجه به توسعه مناسب حمل و نقل عمومی مشکلی نخواهیم داشت.

اما از این سو وحید نوروزی معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برخلاف دبیر شورای عالی ترافیک معتقد است که باید حداقل برای دو ماه، ساعات کار مدارس، ادارات و بانک‌ها را به صورت شناور تغییر داد شاید این سیاست مسکن مقطعی برای غول ترافیک باشد.

از فردا قطعا همه ما می‌فهمیم که پاییز شده نه از ریزش برگهای درختان و شنیدن صدای خش و خش آن و هوای مطبوع بلکه از صرف کردن زمانی که برای همه ما دارای ارزش بسیاری است.

کاش مسئولان باب آشتی و همصدایی را سرلوحه خود قرار می‌دادند و بجای اینکه طرح و پیشنهادهای مطالعه شده را رد کنند اندکی برای جلب رضایت مردم راه حلی مناسبی برای ترافیک می‌کردند چراکه این ترافیک در ماه آتی برآلودگی هوا می‌افزاید و حکایت قوز بالا قوز می‌شود که با هیچ دستگاه مه پاشی قابل حل نباشد.

گزارش: الهه ابراهیمی

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز