خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خبر داد:

ایجاد پوشش سبز بر روی مراکز دفن زباله قدیم تهران

کد خبر : ۴۹۹۵۵

کمپوست تولیدی در مجتمع آرادکوه با کیفیتی مناسب حاوی عناصر مورد نیاز برای تغذیه گیاهان و درختان کاشته شده است.

ایلنا: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران ۷۰هکتار دیگر از اراضی دفن زباله‌های قدیم تهران درختکاری می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدفیاض با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته مقرر شد با همکاری آن سازمان ۱۳۰هکتاراز مراکز دفن قدیم زباله‌های شهر تهران تحت پوشش فضای سبز و جنگل کاری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در فاز نخست این طرح در سال گذشته ۶۰ هکتار و در فاز دوم نیز در سال جاری ۷۰هکتار دیگر از اراضی زیر کاشت درختان قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه به انتقال خاک و گل حاصل از حفاری‌های مترو به اراضی مذکور اشاره کرد و گفت: علاوه بر انتقال خاک حفاریهای مترو بیش از ۶۱۰هزار متر مکعب خاک نباتی نیز به منظور آماده سازی و بسترسازی اراضی جهت کاشت گونه‌های گیاهی و جنگلی طی سال گذشته و سال جاری در محل تخلیه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در نگهداری و توسعه فضای سبز مجتمع آرادکوه از کمپوست تولیدی خود نیز استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: کمپوست تولیدی در مجتمع آرادکوه با کیفیتی مناسب حاوی عناصر مورد نیاز برای تغذیه گیاهان و درختان کاشته شده است.

فیاض ادامه داد: در این طرح جنگل کاری از گونه‌های متنوع گیاهی و سازگار با محیط همچون کاج تهران، اقاقیا، آیلان و زبان گنجشک، اکالیپتوس، توت غیر مثمر، زیتون تلخ، خرزهره، ون، سرو خمره‌ای و زیتون و... استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در پایان با اشاره به اینکه ایجاد شبکه‌های روشنایی و نصب المان‌ها نیز همزمان با توسعه فضای سبز، در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: هدف نهایی ما به حداقل رساندن آثار سوء زیست محیطی است لذا تلاش می‌کنیم تا با توسعه فضای سبز مجتمع آرادکوه به ۶۰۰هکتار طی سالیان آتی آنرا به مجتمعی سبز تبدیل كنیم. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز