خبرگزاری کار ایران

استفاده رایگان دانش آموزان و دانشجویان از متروی تهران

asdasd

با فعالیت شهرداری تهران در بخش استقبال از مهر سهم تاکسیرانی در سرویس مدارس از سال ۸۶ تاکنون از ۶ درصد به ۵۷ درصد افزایش یافته است.

ایلنا: متروی تهران به مناسبت بازگشایی مدارس به مدت یك هفته خدمات رایگان به دانش آموزان و دانشجویان ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه امروز ستاد استقبال از قلم نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف مرتبط حضور داشتند و به ارائه دستاورد‌ها و اقدامات انجام شده برای این منظور پرداختند.

نماینده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در این باره گفت: تدابیر ویژه‌ای برای برقراری نظم همزمان با بازگشایی مدارس صورت گرفته است و تلاش شده است تا محل تردد دانش آموزان ایمن شود.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا رسیدگی به تصادفات خودرو‌ها به سرعت انجام شود گفت: با این اقدام انسداد معابر و ترافیک بزرگراهی کاهش می‌یابد.

نماینده راهور تهران از فعالیت پلیس مدارس از اوایل مهر ماه خبرداد و گفت: تمامی تلاش خود را برای کنترل خودروهای سرویس مدارس از نظر فنی داشتن بیمه شخص ثالث، ظرفیت خودرو‌ها به کار می‌گیریم همچنین برای برپایی جشن شکوفه‌ها با همکاری مهدکودک‌ها پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است.

وی درباره محدوده زوج و فرد افزود: محدوده زوج و فرد از اوایل مهرماه به صورت شدیدی کنترل می‌شود تا از ورود وسایل غیرمجاز به این محدوده جلوگیری شود چراکه با بازگشایی مدارس ۳۰ درصد به ترافیک شهر افزوده می‌شود.

نماینده امداد خودرو ایران نیز به برخی از اقدامات انجام شده همزمان با بازگشایی مدارس اشاره و تصریح کرد: ۱۵۰ اکیپ فعال در داخل شهر تهران آماده خدمت رسانی به خودرو‌ها هستند تا به دلیل خرابی خودرو ترافیک ایجاد نشود.

نماینده سازمان آتش نشانی نیز از استقرار نیروهای آتش نشانی در ۷۱ نقطه مهم شهر تهران از جمله میادین، چهارراه‌ها و شاه راه‌های تهران که محل تردد دانش آموزان است خبرداد و گفت: در این ایام ۹۷ ایستگاه آتش نشانی در آماده باش کامل هستند.

نماینده شرکت بهره برداری متروی تهران نیز از رایگان بودن استفاده مترو برای دانش آموزان و دانشجویان در هفته اول بازگشایی مدارس خبرداد و گفت: علاوه بر پاکیزگی واگن‌های موجود ۱۰ رام قطار یک طبقه نیز به ناوگان حمل و نقل ریلی افزوده می‌شود.

وی از حل مشکل پول خورد برای خرید کارت‌های تک سفره و دو سفره، بلیت مترو با بازگشایی مدراس خبرداد و گفت: با استقرار اکیپ تاسیساتی و تعمیراتی در تمامی ایستگاه به دنبال ارائه سرویس بهتر مترو هستیم.

نماینده تاکسی رانی تهران نیز در این جلسه از فعالیت ۲۱ شرکت تخصصی در بخش سرویس مدارس مناطق خبرداد و گفت: دستور العمل اجرایی برای وحدت ربیعه سرویس‌های مدارس ارائه شده است همچنین برچسب‌های سرویس مدارس نیز چاپ و تحویل داده شده است.

وی گفت: از سال ۸۶ تاکنون سهم تاکسی رانی در سرویس مدارس از ۶ درصد به ۵۷ درصد افزایش یافته است.

نماینده سازمان اتوبوس رانی شهر تهران نیز در این جلسه به فعالیت‌های اتوبوس رانی اشاره و گفت: علاوه بر نظافت کلی اتوبوس‌ها شناسایی مراکز فرهنگی و آموزشی، تقویت خودروهای گشت نظارت با فعال بودن تمامی باجه‌های فروش بلیت و کارت بلیت برنامه‌هایی برای اعزام اتوبوس در زمان پیک در دستور کار قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز