خبرگزاری کار ایران

آموزش ۲۵ هزار نفر از شهروندان منطقه ۱۰ در حوزه بازیافت و تبدیل مواد

توزیع بیش از ۹۰۰ مخزن پلاستیکی آبی رنگ بازیافت در مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی، توزیع ۹۰۰ پوستر و پلاکارد تبلیغاتی و اقلام تشویقی، اجرای طرح برنامه کددهی به ۲۶۰۰ اصناف، راه اندازی سرویس‌های ویژه جمع آوری پسماند خشک از دیگر فعالیت‌های اداره بازیافت است.

ایلنا:‌ ۲۵ هزار نفر از شهروندان منطقه ۱۰ در ۶ ماهه نخست سال جاری در مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی، دفا‌تر شورایاری، خانه‌های سلامت، خانه‌های اسباب بازی و... با تفکیک زباله از مبدا آشنا شدند.

به گزارش ایلنا، فرامرز عظیمی با اعلام این خبر گفت: یکی از شاخص‌های اصلی توسعه پایدار شهر‌ها مدیریت پسماند است که در این راستا سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران با بهره‌مندی از سیستم‌های نوین و بکارگیری شیوه‌ها و فناوریهای متناسب با نوع و میزان پسماندهای شهر تهران، با رویکرد کاهش تولید پسماند، تفکیک در مبدا و افزایش ظرفیت پردازش و بازیافت در سال‌های اخیر با ابلاغ دستور العمل به مناطق ۲۲ گانه اقدامات گسترده‌ای به عمل آورده است.

وی افزود: از مهم‌ترین اهداف مدیریت پسماند اجرای برنامه‌ها در قالب ساماندهی، مراقبت و عملیات اجرایی مربوط به کاهش تولید، جمع آوری، ذخیره سازی، جداسازی، حمل و نقل بازیافت، پردازش و... است و در این زمینه با اقدامات انجام شده در منطقه تحول چشمگیری در راستای ارتقاء سطح بهداشت، حفظ محیط زیست، بهینه سازی وضعیت مراحل پسماند و گسترش فرهنگ استفاده مجدد از مواد بازیافتی از طریق آموزش اقشار مختلف شهروندان صورت گرفته است.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه آموزش و جلب مشارکت‌های مردمی به عنوان مهم‌ترین رویکرد مدیریت پسماند باید مد نظر قرار گیرد گفت: آموزش زیربنای توسعه فرهنگی و اجتماعی است و از این رو جلب مشارکت‌های عمومی در زمینه حل معضل پسماند و استفاده بهینه از دور ریختنی‌ها از اهداف آموزش است که در این راستا با اجرای طرح حامیان بازیافت در ۶۷ واحد آموزشی ویژه دانش آموزان سطح منطقه، برپایی ایستگاه آموزشی در بوستان‌های نواحی سه گانه با محوریت طرح تفکیک پسماند از مبدا، برپایی جشن تشکل‌های دانش آموزی با حضور حامیان فعال بازیافت مدارس و خانواده‌های آن‌ها در بوستان‌ها و مراکز آموزشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تفکیک زباله از مبداء و برپایی دوره‌های آموزشی گروهی و فردی، برگزاری همایش‌ها، آموزش شهروندان در مقابل غرف ۱۲ گانه و اهدای بسته‌های تشویقی در ازای تحویل پسماند، نصب۱۱۴۸مترمربع بنر تبلیغاتی، طراحی و نصب۹۰۰ تراکت و پوس‌تر تبلیغاتی در معابر عمومی، توزیع ۴۲۵۱۶ برگ انواع بروشور و... اطلاع رسانی مناسب با رویکرد فرهنگسازی مصرف بهینه و درست انجام شده است.

عظیمی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این حوزه خاطر نشان کرد: توزیع بیش از ۹۰۰ مخزن پلاستیکی آبی رنگ بازیافت در مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی، توزیع ۹۰۰ پوس‌تر و پلاکارد تبلیغاتی و اقلام تشویقی، اجرای طرح برنامه کددهی به ۲۶۰۰ اصناف، راه اندازی سرویس‌های ویژه جمع آوری پسماند خشک، توزیع بسته‌های فرهنگی شامل کتب و cd آموزشی و کیسه‌های نایلون و... از دیگر فعالیت‌های اداره بازیافت است.

شهردار منطقه با اشاره به برنامه‌های بازیافت همزمان با بازگشایی مدارس یادآور شد: اجرای نمایش گروه هنری، اجرای برنامه زنگ مهر و جشن شکوفه‌ها، چاپ و نصب بنر در مدارس و معابر محدوده منطقه، برگزاری مسابقه نقاشی در بوستان‌ها، آموزش کاردستی و تجهیز غرف بازیافت و اهدا لوازم التحریر از برنامه‌هایی است که با رویکرد آموزش دانش آموزان در طرح استقبال از مهر انجام می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با گسترش همکاری‌های مردمی و افزایش آگاهی‌های عمومی از طریق آموزش و اطلاع رسانی و حفظ پاکیزگی و نظافت محیط شهری مشکلات پسماند به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز