خبرگزاری کار ایران

رشیدی در گفت و گو با ایلنا:‌

استفاده از مه پاش برای كاهش آلودگی هوا اتلاف وقت و هزینه است

asdasd

مطرح کردن استفاده از مه پاش كه پایه و اساس علمی ندارد، نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد می‌کند که مسئولان هیچ امری را جدی تلقی نمی‌کند.

ایلنا:‌ مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران گفت:‌ بعد از ورود آلودگی به اتمسفر این امکان که بتوان آن را با آب پاشی، مه پاشی و سایر روش‌های غیر معمول کنترل کنیم غیرممکن است و استفاده از مه پاش غیر از اتلاف وقت و هزینه حاصلی ندارد.

یوسف رشیدی در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره مطرح شدن پیشنهاد استفاده از مه پاش برای کنترل آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: آلودگی هوا باید از منبع تولید کنترل شود. آلاینده‌ها اولیه و ثانویه به شکل‌های مختلف ایجاد می‌شود و می‌توان با استفاده از برنامه مناسب آن‌ها را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه بعد از ورود آلودگی به اتمسفر این امکان که بتوان آن را با آب پاشی، مه پاشی و... کنترل کنیم غیرممکن است، تصریح کرد: استفاده از مه پاش اتلاف وقت و هزینه است و در هیچ جای دنیا برای کاهش آلودگی هوا از این روش استفاده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه من مخالف رسانه‌ای شدن استفاده از مه پاش در کنترل آلودگی هوا بوده‌ام، گفت: خوشبختانه انتشار اخبار در سطح وسیعی صورت می‌گیرد و مطرح کردن این موضوع که پایه و اساس علمی ندارد نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد می‌کند که مسئولان هیچ امری را جدی تلقی نمی‌کند.

رشیدی همچنین خاطرنشان کرد: ‌متاسفانه نگاه احساسی به مساله آلودگی هوا می‌شود در حالی که آلودگی هوا در یک فرآیند زمانی ایجاد شده است و باید برای مهار آن نیز از راهکارهای بلند مدت و میان مدت استفاده کرد، هیچگاه راهکارهای کوتاه مدت نمی‌توانند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

وی با اشاره به استاندارد سازی سوخت خودرو‌ها گفت: این مساله در چند سال پیش مطرح شد و خوشبختانه هم اکنون شاهد تولید سوخت استاندارد هستیم که ما از آن حمایت می‌کنیم اگر می‌خواهیم آلودگی هوا کاهش یابد باید به ارتقای تولید استاندارد خودرو‌ها، تعویض کاتالیست خودرو‌ها، توسعه حمل ونقل عمومی و... متمرکز شویم.

رشیدی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته برای مهار آلودگی هوا از این روش‌ها استفاده می‌شود و مردم ترجیح می‌دهند از حمل و نقل عمومی و دوچرخه استفاده کنند اگر ما نیز می‌خواهیم شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم خوب است از روش‌های علمی واصلاح زیرساخت‌ها بهره مند شویم، شاید دستاورد این اقدامات به زمان نیاز داشته باشد اما قطعا مسئولی که از روش‌های علمی برای كاهش آلودگی استفاده کند پس از مدتی اگر چه در دوره خدمتش نباشد اما اثرات آن رامشاهده می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز