خبرگزاری کار ایران

رونمایی از بلیت سه برج میلاد، آزادی و طغرل در تهران

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۳۱

هیچ برجی مدعی اولویت در شهر تهران نیست و توجه مسئولان میراث فرهنگی و شهرداری تهران به اهمیت یكسان سه برج تهران است.

ایلنا: امروز در برج میلاد، از بلیت سه برج میلاد، آزادی و طغرل در تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا شاه علی مدیرعامل موزه برج میلاد در این مراسم كه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، افزود: ارائه بلیط بازدید از سه برج مهم تهران سرآغازی است برای وحدت در بخش فرهنگی و میراث شهر تهران و این اقدام می تواند دست آوردهای زیادی در حفظ آثار تاریخی و فرهنگی ایران داشته باشد.

مدیرعامل موزه برج میلاد ادامه داد: این بلیط كه به منظور بازدید شهروندان از سه برج متفاوت از نظر معماری و زمانی تهیه شده است می تواند بسیاری از مسائل که در اذهان عمومی به وجود آمده است را به ویژه در زمینه عدم توجه به برج های قدیم تهران، رفع كند.

وی با بیان اینكه وجود برج مدرن میلاد باعث عدم توجه به سایر برج ها نیست، تاكید كرد: هیچ برجی مدعی اولویت در شهر تهران به حساب نمی آید و ارائه این بلیط نمونه ای از توجه مسئولان میراث فرهنگی و شهرداری تهران به اهمیت یكسان سه برج تهران است.

شاه علی ضمن ابراز امیدواری از تعامل بیشتر سه برج تهران اظهار كرد: ارائه این بلیط به گردشگردان خارجی و داخلی باعث می شود تا آنها برای بازدید از سه برج تهران و آشنایی با این اماكن تاریخی و فرهنگی تشویق شوند.

مدیرعامل موزه برج میلاد در رابطه با آبریزش برج آزادی تاكید كرد: بنای آزادی متعلق به تمام مردم ایران است و تلاش رسانه ای مختلف باعث شد تا مسئولان آگاهانه به مرمت این برج بپردازند.

وی ادامه داد: كمیته بازسازی برج آزادی با همكاری مسئولان میراث فرهنگی و شهرداری منطقه 9 تهران توانسته اند مساله آبریزش این برج را موقتا برطرف كنند ولی اقدامات نهایی مرمت برج بعد از دهه فجر آغاز می شود.

شاه علی در مورد برنامه های موزه برج میلاد در سال آینده گفت: از ابتدای سال آینده برپایی موزه های فصلی، مقطعی و مناسبتی را در نظر گرفته ایم تا شهروندان تهرانی بتوانند در این موزه از آثار ارزشمند سایر نقاط ایران بازدید كنند.

وی ادامه داد: جهت ارتقا سطح جذابیت موزه برج میلاد در سال آینده پیكر مومیایی مرد نمكی زنجان به مدت چند ماه در موزه این برج جهت بازدید شهروندان قرار می گیرد.

شاه علی در پایان از همكاری موزه برج میلاد با سایر موزه گردان های تهران همچون بنیاد مستضعفان جهت برپایی برنامه های مناسبتی در سال آینده خبرداد و گفت: امیدواریم بتوانیم سند گردشگری و میراث فرهنگی كشور را به جایگاه واقعی خودش برگردانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز