خبرگزاری کار ایران

احمد مسجدجامعی در گفت‌وگو با ایلنا:

وزارت کشور مجوز انتخابات شورایاری‌ها را صادر نکرده است

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۶۹

با وجود ارسال نامه به وزارت کشور تاکنون مجوز انتخابات شورایاران از سوی این نهاد صادر نشده است اما بدنبال آن هستیم تا با قانونی کردن این انتخابات فرصت را از دست ندهیم.

ایلنا: عضو شورای شهر تهران گفت:‌ شورا‌ها تحقق کامل مردم سالاری هستند و باید برای حفظ جایگاه آن تلاش کرد و نباید دستگاه‌های اجرایی و قانون گذار شورا‌ها را رقیب جدی خود تلقی کنند.

احمد مسجد جامعی در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره بازگشت به قانون سال ۶۱ شورا‌ها پس از سه دوره از عمر آن و برگزاری انتخابات محلی، تاکید کرد: هم اکنون شورا‌ها در جایگاه خاصی قرار دارند به طوری که دستگاه‌های اجرایی و قانون گذار با آن رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکید موکد قانون اساسی بر مردم سالاری است، گفت: شورا‌ها تحقق کامل مردم سالاری هستند و باید برای حفظ جایگاه آن تلاش کرد و نباید دستگاه‌های اجرایی و قانون گذار شورا‌ها را رقیب جدی خود تلقی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه شاید هم‌اکنون انتخابات شورایاران در قانون وجود نداشته باشد، افزود: به درستی نمی‌دانیم که انتخاب شورایاران باید از بزرگان محل، پیشکسوتان یا افراد خیر محل انجام شود یا نه، اما ما تاکید داریم باید منتخبین مردم در شورایاری‌ها ورود کنند و بر این مساله تاکید داریم.

مسجد جامعی با اشاره به اینکه باید شورایاران از جایگاه قانونی برخوردار شوند، تصریح کرد: اگر چه هم اکنون شوراها دارای جایگاه قانونی هستند اما مدت‌هاست برای برگزاری انتخابات شورایاران به وزارت کشور نامه ارسال کرده‌ایم اما تاکنون این اجازه صادر نشده است.

وی ادامه داد: از آنجا که انتخابات شورایاران انتخابات بزرگی است، نمی‌توان بدون هماهنگی دستگاه‌های اجرایی آن را برگزار کرد اما متاسفانه تاکنون مجوز انتخابات شورایاران از سوی وزارت کشور صادر نشده است و ما بدنبال آن هستیم تا با قانونی کردن این انتخابات فرصت را از دست ندهیم.

مسجد جامعی تاکید کرد: انتخابات شورایاران باید همانند انتخابات شورا‌ها و حتی مجلس قانونی و هدفمند برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز