خبرگزاری کار ایران

در صورت تصویب عملیاتی می‌شود؛

معاون شهردار تهران: تخفیف ۳۰ درصدی شهروند به کارمندان با حقوق زیر ۱ میلیون

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۳۸

کارخانه تصفیه شیرابه در کهریزک افتتاح می‌شود / مراكز خرید و فروش اتومبیل از اول اسفند ماه امسال به صورت روزانه فعالیت می‌كند / مركز فروش موتور راه اندازی می‌شود /مراکز فروش لوازم خانگی و لوازم کامپیوتری افتتاح می‌شود.

ایلنا:  معاون خدمات شهری شهرداری تهران از ارائه تخفیف ۳۰ درصدی به کارمندانی که زیر ۱ میلیون تومان حقوق دارند در صورت خرید از فروشگاه شهروند خبرداد و گفت: این مساله هنوز نهایی نشده است و به دنبال نهایی کردن آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا مجتبی عبدالهی در نشست خبری امروز خود از افتتاح کارخانه تصفیه شیرابه در کهریزک خبرداد و گفت: این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۳ هزار هکتار و ۲۱ حوزچه با مبلغ ۸ میلیارد تومانی هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

نورم جهانی تولید زباله ۴۵۰ گرم / نورم تولید زباله در ایران ۸۰۰ گرم

وی با اشاره به اینکه باید علاوه بر تفکیک زباله از مبدا فرهنگ سازی برای گرفتن آب زباله داشته باشیم، تاکید کرد: نورم جهانی تولید زباله ۴۵۰ گرم است در حالی که در کشور ما ۸۰۰ گرم است و گاهی اوقات به یک کیلوگرم افزایش می‌یابد اگر بتوانیم کاری کنیم تا دو میلیون خانوار تهرانی روزانه ۲ کیلو گرم کمتر زباله تولید کنند ۲۵ درصد زباله‌های تولیدی کاهش می‌یابد.

توانایی پردازش ۹ هزار تن زباله

معاون شهردار تهران بااشاره به اینکه توانایی پردازش ۹ هزار تن زباله را در کهریزک داریم، گفت: هیچ زباله بدون پردازش دفن نمی‌شود و موفق شدیم زباله‌های‌تر را به کمپوست تبدیل کنیم و امروز نیز موفق شدیم تا با کارخانه تصفیه خانه شیرابه نگرانی خود را از شیرابه‌های زباله از بین ببریم.

عبدالهی با اشاره به اینکه توسط کارخانه تصفیه خانه شیرابه، شیرابه‌های خطرناک زباله در طی فرایندی تبدیل به آب تصفیه شده می‌شوند که می‌توان در فضای سبز مورد بهره برداری قرار گیرند و ته مانده شیرابه‌ها نیز به کمپوس تبدیل شود.

وی با اشاره به مشارکت و همکاری دانشگاه تهران دراین بخش تاکید کرد: می‌توان با فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا و استفاده از مخازن زباله‌های خشک و‌تر به مرور زمان تولید شیرابه‌ها را به صفر کاهش دهیم حتی پساب کارخانه‌های کهریزک نیز توسط فناوری جدید بی‌خطر شده و قابل استفاده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره افتتاح کارخانه هاضم (تولید برق از زباله) نیز گفت: این کارخانه نیز که در منطقه ۴ شهرداری تهران واقع است در ده روز آینده به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و می‌توانم به صراحت بگویم که کارخانه هاضم و تصفیه شیرابه در نوع کارشان در منطقه خاورمیانه نمونه هستند.

عبدالهی با بیان اینکه مشکل ما در تامین قطعات مورد نیاز این کارخانه بود افزود: در فاز اول از ۳۰۰ تن زباله‌تر دو مگابایت برق تولید می‌شود و قرار است با افزایش زباله به ۵۰۰ تن در روز که تمامی زباله‌های منطقه ۴ است میزان تولیدی برق را توسط این کارخانه به ۶ مگابایت افزایش دهیم البته به دنبال آن هستیم تا در صنعت تولید برق از زباله در کنار زباله‌های‌تر از زباله‌های خشک نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه با ۲۰۰ تن زباله خشک نیز می‌توان ۲ مگابایت برق تولید کرد، گفت: این گام بعدی ما است که در فاز اول طراحی شده است و قرار است در کهریزک اجرایی شود با توجه به مشکلات اعتباری اجرای آن به سال ۹۲ موکول شد.

سرانه فضای سبز تهرانی‌ها استاندارد شد

عبدالهی در ادامه نشست خود درباره عملکرد سایر بخش‌های معاونت خدمات شهری درباره سازمان پارک‌ها گفت: هم اکنون سرانه فضای سبز در تهران به ۱۵ متر مربع رسیده است و تا پایان سال نیز حجم جنگل کاری تهران را از ۲۴ هکتار به ۳۸ هزار هکتار افزایش می‌دهیم همچنین مجموعه بوستان‌های شهر تهران نیز به ۲ هزار بوستان افزایش می‌یابد.

وی از ارائه درخت به تمامی شهروندان با هدف شعار هر شهروند یک درخت خبرداد و افزود: درختکاری اتوبان‌های آزادگان و امام علی جداره سازی دیواره‌های اتوبان امام علی از دیگر اقدامات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران است.

معاون شهردار تهران از افتتاح سه مرکز خرید و فروش اتومبیل در هفته آینده خبرداد و گفت: مرکز خرید و فروش اتومبیل شهید عباس دوران در منطقه ۱۳، شهرک صنعتی خاوران منطقه ۱۵ و جاده مخصوص واقع در منطقه ۲۱ روز جمعه هفته جاری به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

ارائه خدمات بصورت روزانه مراکز خرید و فروش اتومبیل از اول اسفند/ راه‌اندازی مراكز فروش لوزام خانگی

وی ادامه داد: با افتتاح این سه مرکز در مجموع ۵ مجموعه خرید و فروش اتومبیل در تهران خواهیم داشت که از اول اسفند ماه امسال به صورت روزانه فعالیت خواهند کرد در آینده نزدیک نیز چند مرکز فروش موتورسیكلت راه اندازی می‌شود همچنین به دنبال راه اندازی مراکز فروش لوازم خانگی و لوازم کامپیوتری هستیم.

عبدالهی از ساماندهی شیمیایی فروشان ناصرخسرو، اوراقچیان میدان شوش خبرداد و گفت: فاز دوم مرکز فروش پرندگان نیز به زودی افتتاح می‌شود.

وی از اتمام ساخت ۲ هزار چشمه سرویس بهداشتی تا پایان امسال خبرداد و گفت: طرح استقبال از بهار‌ایم معاونت از ۱۵ بهمن ماه امسال تا ۳۰ فروردین اجرایی می‌شود همچنین علاوه بر افتتاح چند میادین جدید بدنبال تامین میوه شب عید هستیم.

تخفیف ۳۰ درصدی شهروند به کارمندانی که زیر ۱ میلیون تومان حقوق دارند

معاون شهردار تهران از ارائه تخفیف ۳۰ درصدی به کارمندانی که زیر ۱ میلیون تومان حقوق دارند در صورت خرید از فروشگاه شهروند خبرداد و گفت¨این مساله هنوز نهایی نشده است و به دنبال نهایی کردن آن هستیم.


عبدالهی همچنین درباره خودرو فروشان ۱۷ شهریور گفت: دارندگان نمایشگاه اتومبیل این خیابان گله‌مند هستند به آن‌ها قول داده‌ایم که در صورت تمایل مکانی را در مراکز فروش اتومبیل ارائه دهیم که با نام فروشگاه خود در مراکز خرید و فروش حضور داشته باشند البته ما به دنبال هستیم تا تمامی نمایشگاه‌های فروش خودرو را از تهران خارج کنیم چراکه بسیاری از خیابان‌های اصلی شهر در غروق نمایشگاه داران خودرو است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اجرای طرح‌های مختلف برای مبارزه با جانوران موزی خبر داد و گفت: هم اکنون به روش‌های مختلف در حال انهدام موش‌های شهر تهران هستیم و از آنجایی که موش‌های نروژی و حتی چینی در شهر وجود دارد باید از شیوه‌های مختلف آن‌ها را ریشه کن کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز