خبرگزاری کار ایران

مشاور شهردار در حوزه میراث فرهنگی:

شهرداری تهران یک نهاد اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۶۳

شهرداری تهران با همکاری سازمان میراث فرهنگی بخش عمده‌ای از بناهای تاریخی تهران همچون بازار مروی، بازار تهران و برج طغرل را مرمت و بازسازی کرده است.

ایلنا: مشاور شهردار در حوزه میراث فرهنگی گفت: عملکرد شهرداری به سمت مرمت و بازسازی میراث فرهنگی این شهر است تا شهرداری از یک سازمان خدماتی به سمت یک نهاد اجتماعی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مازیار علوی در مراسم بازدید خبرنگاران از برج میلاد گفت: عملکرد شهرداری به سمت مرمت و بازسازی میراث فرهنگی این شهر است تا شهرداری از یک سازمان خدماتی به سمت یک نهاد اجتماعی حرکت کند.

مشاور شهردار تهران در امور میراث فرهنگی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مردمی نشان دهنده توجه شهرداری تهران به حوزه اجتماعی شهر است تا بتواند امور اجتماعی شهروندان را در شهر متبلور کند.

وی ضمن اشاره به همکاری شهرداری تهران با سازمان میراث فرهنگی جهت گسترش امور فرهنگی در شهر اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری این سازمان توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از بناهای تاریخی تهران همچون بازار مروی، بازار تهران و برج طغرل را مرمت و بازسازی کنیم.

علوی در رابطه با مرمت برج طغرل واقع در شهر ری خاطرنشان کرد: شهرداری با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد تومان اقدام به تملک اراضی اطراف برج طغرل و مرمت این برج کرده است که تاکنون تملک ۳۰ هزار متر مربع در اطراف این برج در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: جهت احیا بافت هماهنگ با معماری برج طغرل در اطراف این بنای تاریخی به ساخت سازه‌ها با‌‌ همان معماری بپردازیم که اکنون زیرساخت‌های سالن همایش ۲ هزار نفره فرهنگسرا و امفی تئا‌تر در حال اجرا است.

مشاور شهردار در حوزه میراث فرهنگی در رابطه با سازه‌های در نظر گرفته شده در اطراف برج طغرل اظهار کرد: بام این سازه‌ها را فضای سبز در نظر گرفته‌ایم تا در زیباسازی نمای شهر موثر باشد و از دیگر اقدامات شهرداری در حوزه گردشگری تهران آموزش کانون‌های گردشگری و تدوین سند چشم انداز تهران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز