خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر تهران:‌

شورا تنها قوانین گودبرداری را تفسیر می‌كند

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۱۰

اگر بر فرض مثال خانه مجاور توسط مالک گودبرداری بیمه شود در زمان وقوع حادثه بیمه به طور کامل خسارت را پرداخت نمی‌کند و مالک ساختمان و همسایه آن می‌مانند که چکار کنند.

ایلنا: نایب رئیس شورای شهر تهران گفت:‌ بسیاری از مواردی که در این لایحه اشاره شد از امورات بدیهی نیست که پیش از آن به آن اشاره کردم چرا که قوانین موجود کافی است و ما تنها در این جلسه آن را تفسیر می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن بیادی نایب رییس شورای شهر در خلال بررسی لایحه ارتقای ایمنی و تخریب و گودبرداری ساختمانی در شهر تهران، گفت: متاسفانه برخی از صاحبان کار در خصوص ساخت و ساز یک کلاس هم سواد ندارند و نمی‌دانند چه باید بکنند اما با این شرایط طبق قانون علاوه بر کسب مجوز مهندس ناظر برای کار خود اختیار می‌کنند.

وی ادامه داد: در اینجا مهندس ناظر مسئولیت را برعهده می‌گیرد و باید تمام نکات ایمنی را رعایت کند.

نایب رییس شورای شهر همچنین خاطر نشان كرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که ساختمان‌های مجاور گودبرداری ترک بر می‌دارند و دچار صدماتی می‌شوند و اگر قرار باشد برای تامین ایمنی گودبرداری ساختمان مجاور تخلیه شود قطعا برای مالک هزینه زیادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: باور کنید قوه قضاییه و نیروی انتظامی نیز در این موضوع دخیل هستند.

بیادی ادامه داد: ‌متاسفانه برخی از ساختمان‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که حتی اگر سازه نگهبان در آن به درستی ایجاد شود باز هم خانه مجاور دچار آسیب می‌شود.

وی گفت: حتی اگر بر فرض مثال خانه مجاور توسط مالک گودبرداری بیمه شود در زمان وقوع حادثه بیمه به طور کامل خسارت را پرداخت نمی‌کند و مالک ساختمان و همسایه آن می‌مانند که چکار کنند.

نایب رییس شورای شهر تهران درباره محتویات لایحه مذكور گفت:‌ بسیاری از مواردی که در این لایحه اشاره شد از امورات بدیهی است که پیش از آن به آن اشاره کردم چرا که قوانین موجود کافی است و ما تنها در این جلسه آن را تفسیر می‌کنم.

وی ادامه داد: معضل اصلی در بافت‌های فرسوده است که در آن هر لحظه اتفاقی می‌افتد. خوشبختانه درصد این اتفاقات در سطح شهر کمتر است و بیشتر در پایین شهر آن را می‌بینیم.

نایب رییس شورای شهر تهران گفت: ‌بسیاری از خانه‌های فرسوده جنوب شهر تهران به دلیل اینکه خانه‌های اطرافشان بسیار فرسوده است نمی‌توانند نوسازی کنند و از آنجا که فرهنگ شکایت در این مناطق وجود ندارد، كاری از پیش برده نمی‌شود.

بیادی تاکید کرد: ساخت و ساز هر خانه‌ای در شهر تهران یک و نیم سال طول می‌کشد و اگر قرار باشد خانه‌های اطراف را تخلیه کند کرایه آن‌ها سر به فلک می‌کشد. این موارد كه به آن اشاره كرد با ۱۰ برابر شدن دستورالعمل‌ها باز هم كاری از پیش نمی‌برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز