خبرگزاری کار ایران

مسجدجامعی پیشنهاد كرد:‌

برگزاری انتخابات شورای محلی مطابق قانون

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۴۸

"شورای محلی" در قانون تشکیلات شورای اسلامی سال ۶۱ پیش بینی شده است از این رو لازم است برگزاری انتخابات شورای محلات نیز به صورت قانونی باشد.

ایلنا:‌ عضو كمیسیون فرهنگی و اجتماعی در قالب پیشنهادی خواستار برگزاری انتخابات شورای محلی بر اساس قانون شوراها شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجد جامعی در آغاز جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، خواستار قانونمند شدن انتخابات شورای محلات شد و اظهار کرد: ‌ این مساله از طریق شورای عالی استان‌ها به مجلس اعلام شد تا انتخابات شورای محلات نیز در زمان تعیین شده برگزار شود.

وی ادامه داد: ‌ شورای محلی در قانون تشکیلات شورای اسلامی سال ۶۱ پیش بینی شده است از این رو لازم است برگزاری انتخابات شورای محلات نیز به صورت قانونی باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی ظرفیت برگزاری این انتخابات را نیز دارد، تصریح کرد: ‌ تاکنون برای برگزاری انتخابات شورای محلات از طریق کسب مجوز از مراجع ذی صلاح انجام می‌شد. امسال نیز برای برگزاری این انتخابات با وجود پیش بینی بودجه درخواست مجوز کردیم اما تاکنون امکانپذیر نشده است.

مسجدجامعی ادامه داد: ‌ بهتر است شورای عالی استان‌ها آیین نامه مربوطه را تنظیم کند تا موضوع انتخابات شورای محلی به صورت قانون انتخابات برگزار شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این خصوص گفت: طرح را تهیه کنید تا از طریق شورای عالی استان‌ها به مجلس ارسال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز