خبرگزاری کار ایران

قیصری:

۷۰درصد ضایعات غیرمجاز شهر تهران درمنطقه ۱۸ وجود دارد

شاید در ۴-۵ سال اخیر بالا‌ترین میزان زباله ارزشمندی که برداشت می‌کردیم، ۳۰۰ تن در ماه بود. امروز، بالغ بر هزار تن در ماه پسماند برداشت می‌کنیم.

ایلنا: معاون اداره بازیافت شهرداری منطقه ۱۸ با اشاره به اینکه حدود ۷۰درصد ضایعات غیرمجاز شهر تهران در این منطقه وجود دارد، گفت: «اهمیت موضوع تفکیک در منطقه ۱۸ تا حدی است که هرآنچه از فرهنگ و بسترسازی که در مناطق دیگر باید صورت گیرد، در این منطقه باید چندین برابر انجام شود.»

به گزارش ایلنا، جعفر قیصری افزود: تبادل اندیشه‌هایی که در جشنواره‌ها به ویژه جشنواره محیط زیست شهری انجام می‌شود، می‌تواند کارگشا و جوابگو باشد و همین که جایی باشد تا بتوانیم حرفمان را بزنیم و از تکنولوژی و تجارب مناطق، سازمان‌ها و حتی شهرهای دیگر استفاده کنیم، خیلی خوب است.

وی با اشاره به اینکه «آموزش، اطلاع‌رسانی و بسترسازی» یکی از شاخه‌های مهم در امر بازیافت است، گفت: «در بحث آموزش چهره‌به‌چهره می‌توانم این ادعا را داشته باشم که هر شهروند منطقه ۱۸ حداقل دوبار این آموزش را دیده است.»

قیصری تاکید کرد که بعد از اتمام آموزش‌ها از گروه‌های هدف نظرسنجی کرده‌اند تا با بررسی نتایج نقاط قوت و ضعف کار را تشخیص دهند و در مورد آموزش‌های دیگر توضیح داد: «در مناسبت‌های ملی-مذهبی تیم آموزشی ما حضور داشته است. آموزش‌های محیطی شامل تبلیغ از طریف مونیتورهای خیابانی و پارکی، بنر و پلاکارد را داشته‌ایم.»

بنابر گفته معاون اداره بازیافت شهرداری منطقه ۱۸ از طریق این آموزش‌ها به‌همراه فرهنگ‌سازی از طریق مسابقات نقاشی و مقاله‌نویسی، آموزش‌های شاد و موزیکال برای گروه سنی دبستان و کمتر از آن و ساخت وسایلی از مواد دورریختنی به نتایج خوبی رسیده‌اند.

قیصری در این مورد توضیح داد: «شاید در ۴-۵ سال اخیر بالا‌ترین میزان زباله ارزشمندی که برداشت می‌کردیم، ۳۰۰ تن در ماه بود. امروز، بالغ بر هزار تن در ماه پسماند برداشت می‌کنیم. فعلا هم بیشتر از این، پتانسیل منطقه جواب نمی‌دهد؛ یعنی باید بپذیریم که زمان بیشتری می‌خواهیم.»

او در مورد بوستان بازیافت منطقه ۱۸ گفت: «جز معدود مناطق یا اولین منطقه‌ای هستیم که بوستانی را به نام بوستان بازیافت نامگذاری کردیم. فاز اول این بوستان در دست اجرا است و فکر می‌کنم تا پایان سال، فاز دوم آن هم کامل شود.»

معاون اداره بازیافت افزود: «سعی کردیم تمامد نمادهای این بوستان از مواد دورریختنی باشد و در حقیقت الگویی از مصنوعات بازیافت شود. این بوستان محلی برای آموزش‌های منطقه، چه بزرگسال و چه کودک، خواهد بود.»

قیصری در ادامه گفت که ۶ اداره منطقه ۱۸ در دومین جشنواره محیط زیست غرفه خواهند داشت و برنامه‌های خاص خودشان را ارایه می‌دهند و در مورد برنامه‌های اداره بازیافت توضیح داد: «مطمئن باشید در برنامه‌های منطقه ۱۸ از کمترین مصنوع استفاده می‌شود. طرح‌هایی است که قبل از پرده‌برداری نباید مطرح شود. در این جشنواره گزارش مبسوطی از کارهایی که انجام داده‌ایم به شهروندان ارایه می‌دهیم.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز