خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر اعلام کرد:

بررسی احداث پل با پایه‌های بتنی به جای پل فرو ریخته فتح

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۵

قالیباف: به دنبال رفع این معضلات هستیم ولی بدانید که کم عرض بودن برخی خیابان‌ها و معابر و پیاده رو‌ها مالکین را مجبور به اشغال پیاده روهای حتی کم عرض می‌کند.

ایلنا: شهردار تهران گفت: احداث پلی قوی‌تر با پایه‌های بتنی به جای پل فرو ریخته فتح، در دست بررسی قرار دارد.

به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف که در پانصد و هشتمین جلسه شورا حضور داشت درخصوص ریزش پل فتح در هفته گذشته توضیحاتی را ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه باقی مانده پل فتح جمع آوری و پل جدید دیگری ساخته خواهد شد، در خصوص علت حادثه گفت: در مجاورت پل فتح، زیرگذر خط راه آهن تهران ـ تبریز درحال ساخت است که تغییر مسیر آب رودخانه از مسیر سیمانی به طرف گذر ماسه‌ای درجریان اجرای این پروژه و بارش باران و طغیان آب رودخانه و در ‌‌نهایت شسته شدن پایه‌های پل راه آهن موجب شد پل فتح که در ۳۰ تا ۴۰ متری پل راه آهن قرار داشته از آثار تخریبی پل راه آهن مصون نماند و پایه‌های پل فتح تخریب شود.

شهردار تهران با بیان اینکه پل فتح در سال ۷۴ ساخته شده است افزود: با توجه به خاک منطقه ضروری است که پل دیگری با پایه‌های بتنی قوی‌تر ساخته شود که این مهم در دست بررسی است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهرتهران نیز با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم با ابراز امیدواری در پیمودن راه سرور شهیدان امام حسین (ع) تاکید کرد: انقلاب ما با رهبری امام خمینی (ره) از عاشورا و محرم شروع و به سرانجام رسید. همچنین پیروزی در دفاع مقدس نیز با پیروی از راه شهادت طلبانه امام حسین (ع) میسر شد.

وی افزود: امیدوارم مسلمانان فلسطین در نوار غزه نیز با بهره گیری از راه شهادت طلبانه عاشورایی به پیروزی دست یابند.

چمران در ادامه همچنین به روز جهانی یاد بود کشته شدگان جاده‌ای اشاره کرد و گفت: براساس آمار جهانی سالانه بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر در سوانح جاده‌ای کشته می‌شوند که سهم ایران از این آمار سالانه بیش از ۲۴ هزار نفر است.

وی افزود: برای کاهش تلفات جاده‌ای باید تلاش‌هایی در خصوص افزایش استاندارد جاده‌ها، خودرو‌ها و قانونمند کردن استفاده کنندگان از وسایل نقلیه صورت گیرد.

علیرضا دبیر عضوهیات رئیسه شورای شهر تهران نیز با اشاره به تخریب پل فتح به ضرورت ایجاد واحدی برای نگهداشت اتوبان‌ها و پل‌هایی که در شهر ساخته می‌شود تاکیدکرد.

وی افزود: اگر واحدی برای نگهداری تاسیسات و ابنیه شهری ایجاد شود کمتر شاهد تخریب معابر و تاسیسات شهری خواهیم بود چرا که این واحد موظف می‌شود در طول سال تمام تاسیسات شهری را بازرسی و بازبینی کند و درصدد رفع نقایص آن برآید.

همچنین در ادامه جلسه سوال رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در مورد اقدام شهرداری منطقه ۳ برای صدور مجوز ساخت به پلاکی واقع در خیابان آفریقا مطرح شد.

شکیب در جریان طرح موضوع با اشاره به سابقه چگونگی تغییر کاربری ملک از مسکونی به اداری و کسری بیش از ۱۱۲ واحد پارکینگ آن افزود: خوشبختانه با طرح موضوع از سوی شورای شهر و پیگیری شهردار تهران ادامه ساخت این ملک تا تامین پارکینگ در فاصله ۲۵۰ متری ملک متوقف شده است.

وی مجددا از شهرداری تهران خواست تا در مورد اجرای این تصمیم مجددانه پافشاری کند چرا که درخواست دیگری مبنی بر ساخت پارکینگ در ۶۰ درصد فضای آزاد ملک از سوی مالک مطرح شده است.

شکیب خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ملک از مصوبه باغات استفاده کرده بنابراین ۶۰۰ درصد باقی مانده که حیات ملک است ماهیت باغ را دارد.

قالیباف شهردار تهران نیز با تاکید بر اینکه اجازه چنین کاری داده نخواهد شد افزود: کمیسیون ماده ۵ درسال ۹۰ به این نتیجه رسیده است که ملک مذکور بایدکسری پارکینگ را در ۲۰۰ متری پلاک تامین کند درغیر این صورت اجازه ادامه ساخت داده نخواهد شد.

وی در خصوص تغییر کاربری این ملک نیز یادآور شد تنها اجازه‌ای که کمیسیون ماده ۵ برای این ملک صادر کرده تغییر کاربری از مسکونی به اداری بوده چرا که درمجاورت بانک قرار داشته است.

معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهرتهران نیز با اشاره به اینکه به تاخیر افتادن ساخت و ساز‌ها منجر به مسدود شدن برخی پیاده رو‌ها در سطح شهر می‌شود از شهردار تهران خواست تا تدبیری درخصوص آزاد سازی پیاده رو‌ها طی یک بازده زمانی مشخص صورت گیرد.

ابتکار در توضیح این درخواست گفت: با توجه به اینکه درخصوص تغییر چهره برخی پیاده رو‌ها در سطح شهر کارهایی صورت گرفته متاسفانه بحث اشغال پیاده رو‌ها توسط کارگاه‌های ساختمانی معضلی برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی افزود: اشغال برخی مسیرهای پیاده رو‌ها در پاره‌ای از موارد به بیش از ۲ سال کشیده می‌شود و مردم به خصوص دانش آموزان مجبورند در خیابان‌ها ادامه مسیر بدهند.

ابتکار از شهرداری خواست تا برای ساخت و ساز‌ها زمان مشخصی در هنگام صدور پروانه درنظر گرفته شود تا شاهد اشغال بیش از حد پیاده رو‌ها نباشیم.

شهردار تهران نیز یادآور شد: به دنبال رفع این معضلات هستیم ولی بدانید که کم عرض بودن برخی خیابان‌ها و معابر و پیاده رو‌ها مالکین را مجبور به اشغال پیاده روهای حتی کم عرض می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز