خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد:

تبدیل علم به فناوری در جهت تسریع روند نوسازی بافت‌های فرسوده

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۰

در راستای تقویت هر چه بیشتر تعاملات علمی، پژوهشی و آموزشی تفاهم نامه همکاری میان سازمان نوسازی شهر تهران و دانشگاه صنعتی شریف به امضاء رسید.

ایلنا:‌ مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: چنانچه مدیران اجرایی از علوم روز دنیا غافل باشند، نه به سمت جلو حرکت خواهیم داشت و نه اقداماتی که انجام می‌دهیم، اقدامات اثربخش و ماندگاری خواهند شد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز تفاهم نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی میان سازمان نوسازی شهر تهران و دانشگاه صنعتی شریف در محل دفتر ریاست دانشگاه به امضاء رسید.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری کاهش فاصله بین علم و عمل است، خاطر نشان کرد: نظریات زیادی در خصوص کلان شهرهای توسعه یافته مطرح می‌شود اما متأسفانه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد که با مدیریت علمی و برنامه ریزی مناسب می‌توان این فاصله را جبران کرد.

علیرضا جعفری گفت: برای تحقق اهداف سند توسعه چشم انداز تهران ۱۴۰۴، باید خود را به ابزار تحقق آن نیز مسلح كنم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه تأکید کرد: چنانچه مدیران اجرایی از علوم روز دنیا غافل باشند، نه به سمت جلو حرکت خواهیم داشت و نه اقداماتی که انجام می‌دهیم، اقدامات اثربخش و ماندگاری خواهند شد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه‌ها و خصوصاً دانشگاه صنعتی شریف، افزود: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود علمی در کنار مسائل تجربی بهره‌مند شد.

جعفری با بیان این مطلب که بافت‌های فرسوده دارای تهدیدات بالفعل و بالقوه‌ای هستند، تصریح کرد: مسئله مسکن و فرسودگی یک مسئله استراتژیک است که تحقیقات کاربردی و پژوهش‌های تحقق پذیر می‌تواند به حل مسئله فرسودگی کمک كند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد: برای دستیابی به کلان شهر توسعه یافته با هویت معماری اسلامی ایرانی نیازمند یک نگاه مهندسی هستیم و دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یک پشتوانه علمی، سازمان نوسازی را در راستای تصمیم گیری در عرصه مدیریت شهری بر مبنای دانش و علم روز، یاری خواهد كرد.

در ادامه این جلسه  روستا آزاد، ریاست دانشگاه صنعتی شریف ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با سازمان نوسازی شهر تهران، یاد آور شد: دانشگاه صنعتی شریف مأموریت دارد در مرز دانش فعالیت و تعاملات خوب و مفیدی را داشته باشد.

روستا آزاد خاطر نشان کرد: دانشگاه صنعتی شریف علاوه بر فعالیت در پروژه‌های بین المللی در مقیاس پروژه‌های منطقه‌ای، علمی و شهری نیز فعالیت می‌كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز