خبرگزاری کار ایران

سنندجی خبر داد؛

افزایش بیش از ۳ برابری قیمت اتوبوس‌های دوکابین

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۹۳

براساس برآوردی که در بودجه سال ۹۱ صورت گرفته، انتظار می‌رود امسال ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه بلیت به اتوبوسرانی تهران از سوی دولت پرداخت شود اما تاکنون چیزی از این ردیف اعتبارات پرداخت نشده است.

ایلنا: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه قرارداد ورود اتوبوس‌های دوکابین برمبنای دلار به قیمت حدود هزار و ۲۰۰ تومان منعقد شده بود گفت: با افزایش قیمت ارز، قیمت تمام شده هر اتوبوس دوکابین بیش از ۳ برابر افزایش یافته که این مساله فشار زیادی را به مدیریت شهری و مجموعه اتوبوسرانی وارد می‌کند.

به گزارش ایلنا، پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: براساس قانون  ۸۲ / ۵ درصد هزینه اتوبوس‌هایی که در ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند را باید دولت بپردازد اما متاسفانه این مهم تاکنون محقق نشده و شهرداری تهران تا امروز به تنهایی هزینه ورود اتوبوس‌های باکیفیت و استاندارد دوکابین را پرداخته است.

وی افزود: امسال نیز قرار بود بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید وارد شبکه خطوط اتوبوسرانی تهران و حومه شود که تاکنون ۷۵ دستگاه از این اتوبوس‌ها وارد ناوگان شده و تا آخر سال باید بقیه اتوبوس‌ها به مرور وارد خطوط شوند.

سنندجی گفت: با توجه به افزایش قیمت تمام شده اتوبوس‌های دوکابین در حال رایزنی هستیم که برای ورود سری جدید اتوبوس‌ها با مشکل برخورد نکنیم.

وی در ادامه در خصوص یارانه‌های بلیت اتوبوس گفت: براساس برآوردی که در بودجه سال ۹۱ صورت گرفته، انتظار می‌رود امسال ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه بلیت به اتوبوسرانی تهران از سوی دولت پرداخت شود اما تاکنون چیزی از این ردیف اعتبارات پرداخت نشده است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه در خصوص احداث خطوط جدید سامانه BRT گفت: احداث ۲ خط جدید از اتوبوس‌های تندرو در دستور کار قرار دارد که مانده عملیات اجرایی احداث خط ۸ این سامانه حدفاصل پایانه جنوب تا ترمینال خاوران تا پایان سال محقق خواهد شد و پس از این پروژه، احداث خط جدیدی از اتوبوس‌های BRT در بزرگراه صدر دنبال خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های همه جانبه، روند ورود سری جدید اتوبوس‌های دوکابین با خلل و وقفه مواجه نشود تا همزمان با بهره برداری از خطوط جدید سامانه اتوبوس‌های تندرو، اتوبوس‌های مورد نیاز این سامانه نیز وارد ناوگان شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز