خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا: ‌

نیازی به کاهش سن معاینه فنی خودروها نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۵۱

درخواستی به کمیسیون برای کاهش سن معاینه فنی از ۵ به ۲ دوسال از سوی هیچ سازمان، نهاد یا حتی مسئولی نیامده است.

ایلنا: با وجود وجود سوانح متعدد راهنمایی و رانندگی رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: ‌ نیازی به کاهش سن معاینه فنی خودروها احساس نمی‌شود که مجلس نسبت به آن ورود کند.

علی اکبر آقایی در گفت‌و گو با ایلنا با بیان اینکه هیچ درخواستی مبنی بر کاهش سن معاینه فنی خودرو‌ها از ۵ به ۲ سال به کمیسیون مربوطه ارسال نشده است، اظهار کرد: درخواستی برای ما از سوی هیچ سازمان، نهاد یا حتی مسئولی نیامده است و هم اکنون نیز نیازی به ورود به این مساله احساس نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که توجیه کار‌شناسی برای کاهش سن معاینه فنی احساس شود این مصوبه را مجددا بررسی می‌کنیم، تاکید کرد: با توجه به فعالیت غیر استاندارد برخی از مراکز معاینه فنی این افزایش صورت گرفته است اما باید با کنترل لازم نسبت به این مراکز صورت گیرد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی معاینه فنی بر خودرو‌ها، گفت: ‌باید معاینه فنی برای هر خودرویی متناسب با سال تولید و نوع خودرو متغیر باشد برخی از خودرو‌ها نیاز به معاینه فنی در چند سال اول ندارد ولی در سایر خودرو‌ها این احساس نمی‌شود.

آقایی در پاسخ به این پرسش که اگر معاینه فنی در اولویت قرار می‌گرفت آیا سوانح رانندگی مشابه آنچه برای دانش آموزان رخ داد، کاهش می‌یابدیا نه، تصریح کرد: ‌ بایت این تصادف شخصااظهار تاسف می‌کنم اما کمیسیون نامه‌ای به وزیر راه به منظور بررسی چرایی این حادثه ارسال کرده است و در اولین فرصت نسبت به این سانحه واکاوایی‌های لازم انجام گیرد.

وی ادامه داد: اتوبوس‌هایی که عمر بالایی دارند باید معاینه فنی به صورت الزامی مورد توجه قرار گیرد اما در مورد ماشین‌های نو از نظر زمانبدی اگر طولانی باشد، اشکالی ندارد.

به گزارش ایلنا، این در حالیست كه تاكنون شورای شهر و شهرداری تهران نسبت به افزایش سن معاینه فنی خودروها لوایح متعددی تهیه و به مجلس ارسال كرده است و از اسفندماه سال ۸۹ كه مجلس با افزایش سن معاینه فنی موافقت كرد تاكنون نشست های كارشناسی متعددی توسط مدیریت شهری تهران برگزار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز