خبرگزاری کار ایران

رییس شورای شهر تهران خبر داد؛

افزایش سرانه فضای سبز پایتخت تا ۱۳ متر مربع

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۹

متاسفانه در برخی از مناطق وجود درخت را یک مانع می‌دانند چراکه قیمت درخت نسبت به جایی که در آن آشغال و زباله وجود دارد کمتر است و شاهد تلاش افراد در از بین بردن فضای سبز جهت تبدیل منطقه به فضاهای تجاری و مسکونی هستیم.

ایلنا: رییس شورای شهر تهران از افزایش سرانه فضای سبز شهروندان تهارنی از ۲ متر مربع به ۱۳ متر مربع خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در افتتاحیه چهارمین جشنواره گل و گیاه در بوستان گفت‌وگو ضمن تاکید براهمیت باغ و گل و گیاه در حوزه شهری گفت: حمایت از باغ و گل و گیاه سابقه زیادی در معماری ایران همچون باغ فین کاشان و خانه باغ‌های قدیمی دارد.

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با اهمیت گل و گیاه در بازارهای جهانی تصریح کرد: با توجه مسئولان در این عرصه می‌توانیم صنعت و توانمندی کشاورزی خود را به جهان نشان داده و با نفوذ در بازارهای جهانی بتوانیم بخشی از نیازهای اقتصادی و ارزی کشور را برطرف کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها در رابطه با سرانه فضای سبز شهروندان افزود: در گذشته میزان سرانه فضای سبز شهروندان در برخی از مناطق زیر دو متر بود که با تلاش شهرداری و مسئولان در حوزه مدیریت شهری حد متوسط سرانه فضای سبز شهروندان به ۱۳ متر مربع رسیده است که این در حالی است که با پارک‌های بزرگ ملی در این آمارگیری محسوب نمی‌شوند.

وی ادامه داد: افزایش سرانه فضای سبز شهروندان در گرو رواج فرهنگ گل و گیاه در بین شهروندان است که با همکاری متقابل شهروندان و شهرداری می‌توان این فرهنگ را در جامعه گسترش داد.

چمران ضمن تاکید بر اهمیت نمایشگاه گل و گیاه در فرهنگ حفظ و نگهداری فضای سبز کشور افزود: متاسفانه در برخی از مناطق وجود درخت را یک مانع می‌دانند چرا که قیمت درخت نسبت به جایی که در آن آشغال و زباله وجود دارد کمتر است و ما شاهد تلاش افراد در از بین بردن فضای سبز جهت تبدیل منطقه به فضاهای تجاری و مسئولین هستیم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امیدواریم فرهنگ گل و گیاه با همکای شهرداری‌ها، شورا‌ها و مردم در جامعه گسترش پیدا کند و به اهداف اصلی دست پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز