خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فضای سبز و پارک‌ها:

کشاورزی سنتی اقتصادی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۶

سازمان شهرداری توجه ویژه‌ای به طراحی باغ‌های مینیاتوری داشته تا علاوه بر تفریح به مسائل فرهنگی، دینی و بومی تاکید کند / باید در عرصه صادرات گل و گیاه فعالیت خودمان را بیشتر کنیم لذا نیازمند حمایت بیشتر به ویژه در بسته بندی و حمل و نقل هستیم.

ایلنا: مدیرعامل فضای سبز و پارک‌ها ضمن تاکید بر اهمیت گل و گیاه در حوزه مدیریت شهری گفت: متاسفانه کشاورزی ایران با توجه به عملکرد و روش‌های سنتی غیراقتصادی است و این در حالی است که با توجه به بسترهای مناسب کشاورزی در کشور می‌توانیم نیازهای اقتصادی کشور را از طریق کشاورزی برطرف کنیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی محمد مختاری در افتتاحیه چهارمین جشنواره گل و گیاه گفت: سازمان شهرداری توجه ویژه‌ای به طراحی باغ‌های مینیاتوری داشته تا علاوه بر تفریح به مسائل فرهنگی، دینی و بومی تاکید کند.

وی ادامه داد: متاسفانه کشاورزی ایران با توجه به عملکرد و روش‌های سنتی غیراقتصادی است و این در حالی است که با توجه به بسترهای مناسب کشاورزی در کشور می‌توانیم نیازهای اقتصادی کشور را از طریق کشاورزی برطرف کنیم.

مختاری در رابطه با فضای سبز و پارکهای کشور افزود: بنابر اطلاعات دریافتی و طی تلاش‌های جهاد کشاورزی در تهران بالغ بر ۱۲۶۴ هزار هکتار فضای سبز، در استان مرکزی ۱۰۵۶ هزار هکتار، در خوزستان ۵۷۰ هزار و در مجموع ۵۱۱۰ هزار هکتار فضای سبز به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل فضای سبز و پارکهای تهران به اهمیت صادرات گل و گیاه تاکید کرد و گفت: باید در این عرصه فعالیت خودمان را بیشتر کنیم لذا نیازمند حمایت بیشتر به ویژه در بسته بندی و حمل و نقل هستیم تا سهم بیشتری را در بازار جهانی داشته باشیم.

وی در رابطه با نمایشگاه گل و گیاه گفت: برگزاری ۹ دوره نمایشگاه در ۵ سال اخیر را یکی از عملکرد‌های خوب شهرداری در این حوزه است که در این نمایشگاه ۵۶ شرکت وابسته حضور داشته‌اند و بیش از ۴۵۰نفر از تولیدکنندگان خواستار حضور در این نمایشگاه بودند که به علت فضای محدود در این نمایشگاه نتوانستند حضور پیدا کنند.

مختاری ادامه داد: جهت سهولت در بازدید شهروندان و کسانی که نمی‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند، کاروانی از این نمایشگاهی در میادین شهر تردد می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز