خبرگزاری کار ایران

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران:

جشنواره غنچه‌های شهر امکان آموزش جمعی پدران و مادران را فراهم کرده است

کد خبر : ۱۱۴۵۲

فضای دیجیتالی و گرفتاری‌های روزمره والدین باعث شده تا خانواده‌ها کمتر به اهمیت آموزش در تربیت کودک واقف باشند.

ایلنا:‌ جشنواره بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر فرصتی فراهم آورده است که والدین کودکان بتوانند در فضای پر مشغله امروزی با فرصت‌ها و امکانات رشد و پرورش کودک آشنا شده و در یک فضای جمعی به فرزند خود آموزش دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین «میثم امرودی» قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر» با بیان این مطلب افزود: معضلی که امروز در خانواده‌ها وجود دارد فضای محدود تعلیم و تربیت است، محیط‌های خانه مجال سخن گفتن کودکان با صدای بلند را نمی‌دهد و اینگونه کودکان نمی‌توانند نمام انرژی خود را تخلیه کنند.

وی تصریح کرد: این مسئله بیش از هر زمان دیگری متولیان امور شهری و فعالان حوزه کودکان را بر این می‌دارد تا از امکانات عمومی برای رشد و تربیت کودکان و فراهم آوردن فضای آموزش برای والدین آن‌ها تلاش کنند.

امرودی با بیان اینکه سومین جشنواره بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر با توجه به تجربیات دو دوره قبل برگزاری می‌کوشد تا اهداف خود را در فضایی تازه و با فعالیت بیشتر پیگیری کند، گفت: برگزاری سومین دوره این جشنواره در مکان جدید و در برج میلاد تهران در راستای فراهم آوردن امکانات جدید برای کودکان و خانواده‌های آنان است.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در محیط‌های شهری تصریح کرد: متاسفانه وجود چنین آسیب‌هایی نشان دهنده غفلت خانواده‌ها و مسئولان در حوزه کودک است، باید به این باور برسیم که این آسیب‌ها تباه کننده آینده کشور است و برای رفع این معضل تلاش کنیم.

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه مخاطب جشنواره بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر هم کودکان و هم والدین آن‌ها هستند، گفت: فضای دیجیتالی و گرفتاری‌های روزمره والدین باعث شده تا خانواده‌ها کمتر به اهمیت آموزش در تربیت کودک واقف باشند، امیدوارم جشنواره بتواند تا حدی ذهن مخاطبان خود را روشن کند که کودکان به فضای تازه و محیط‌های عمومی نیاز دارند.

امرودی آشنا شدن والدین کودکان با تازه‌های تکنولوژی آموزشی و تربیتی را از ویژگی‌های مثبت جشنواره دانست و افزود: ‌این امکانات در حوزه بازی و سرگرمی، آموزش‌های تربیتی و حتی آموزش‌های مذهبی و دینی در اختیار پدران و مادران قرار گرفته است و آن‌ها می‌توانند با تکیه بر آموزه‌های جدید نگاه دیگری به مقوله کودک و تربیت آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخشی از تربیت کودک در اختیار والدین نیست تصریح کرد: ‌مواردی همچون وراثت و مسائل ماورا طبیعی از حیطه اختیار پدر و مادر بیرون است، اما جشنواره‌هایی نظیر بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر طیف وسیعی از امکانات را در اختیار والدین قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند بر اساس آموزه‌های جدید تا آنجا که می‌توانند فرزندان خود را با رویکردهای نوین آموزش دهند.

این مقام مسئول در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: در زمینه‌هایی نظیر انواع کتاب و لباس در این جشنواره محصولاتی در راستای پرورش و آموزش کودک ارائه شده که از هر جهت با نگاه کار‌شناسی دست چین شده و در اختیار قرار گرفته است.

امرودی کودکان را سهم گمشده آمار جمعیتی کشور‌ها دانست و تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم فضایی به وجود آوریم که در طول سال و در سطح محلات همین امکانات در اختیار پدران و مادران قرار داشته باشد تا آنچه از نظر کار‌شناسان برای آموزش والدین و فرزندان مفید است در یک نظام مستمر در دسترس آن‌ها قرار داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز