خبرگزاری کار ایران

قالیباف در جمع خبرنگاران:

برنامه دوره بعدی شهرداری تهران را منطبق بر اسناد فرادستی تهیه کرده ام

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۳۶

هر نامزدی برنامه ارائه می‌دهد اما من سعی کرده‌ام در برنامه خود برای ۵ سال آینده شهر تهران، چالش‌های موجود در شهر را دنبال کنم و واقعا باید آجر روی آجر بگذاریم تا مجموعه پیش رود.

ایلنا: شهردار تهران با بیان اینکه شهر دارای اسناد فرادستی و طرح جامع و تفصیلی است و بدون شک برنامه هایی که برای شهرداری آینده ارائه می شود باید منطبق بر این اسناد باشد، گفت: من سعی کرده ام در برنامه خود برای 5 سال آینده شهر تهران، چالش های موجود در شهر را دنبال کنم و واقعا باید آجر روی آجر بگذاریم تا مجموعه پیش رود.

به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف با حضور درمراسم تست سرد نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران حدفاصل چهار راه ولی عصر(عج) تا بزرگراه آزادگان ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران ودر پاسخ به این سوال که محوریت برنامه های شما به عنوان یکی از نامزدهای دوره بعدی شهرداری چیست اظهار کرد: تجربه گذشته من وجود دارد و آن روزی هم که عزیزان در شورای چهارم مرا بخواهند تا برنامه های خود را ارائه دهم، آن را به طور مشخص و روشن عنوان خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون جلسه ای با حضور شما برگزار شده است یا خیر افزود: با تک تک اعضایی که خواستند، به طور غیر رسمی جلسه داشتم. در جلسه ای غیر رسمی نیز حضور یافته و من و اعضا مسایلی را مطرح کردیم. معاونان شهرداری هم در جلسه ای با حضور تمامی 31 عضو شرکت کرده و توضیحاتی ارائه کرده اند.

شهردار تهران با بیان اینکه آنچه تاکنون عنوان شده، گزارش عملکرد شهرداری بوده تا دوستان نیز با آن آشنا شوند به حضور دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب در شورای چهارم اشاره کرد و گفت: یک جلسه به طور خاص با اصولگرایان شورا داشتم، درخواست برگزاری این جلسه را با اصلاح طلبان شورا نیز داشته ام و گفته ام من به عنوان شهردار و نامزد دوره بعد آماده هستم که در این جلسه حضور یابم و توضیحاتی برای برنامه آینده ارائه داده و به سوالات پاسخ دهم اما هنوز پاسخ درخواست من نیامده و طبیعتا امروز و فردا منتظر پاسخ آن هستم.

قالیباف در پاسخ به این سوال که آیا برنامه 5 ساله شما می تواند ملاک قرار گیرد، گفت: هر نامزدی برنامه ارائه می دهد اما من سعی کرده ام در برنامه خود برای 5 سال آینده شهر تهران، چالش های موجود در شهر را دنبال کنم و واقعا باید آجر روی آجر بگذاریم تا مجموعه پیش رود.

وی افزود: شهر تهران طرح جامع، تفصیلی و اسناد فرادستی دارد و برنامه 5 ساله آینده بدون شک باید منطبق بر اسناد فرادستی و سیاست های کلی و برنامه های جامع و تفصیلی باشد نه این که فرد هرچه به نظرش رسید عنوان کند.

شهردار تهران در ادامه با بیان مجدد این که بزرگراه صدر در مهرماه افتتاح خواهد شد، به برخی اظهارات در خصوص این پروژه اشاره کرد و گفت: بر خلاف آنچه که برخی دوستان به استاندارد نبودن این پروژه اشاره می کنند پل طبقاتی صدر از نظر کیفیت، استاندارد، طراحی و اجرا واقعا مایه افتخار جامعه مهندسی کشور است و هرتیم و مشاور خارجی که این پروژه را دید انصافا به این توان مهندسی در کشور ما بالید اما ما وقتی خودمان با هم مشکل سیاسی داریم به جامعه مهندسی مان نباید اشکال وارد کنیم، آن هم اشکالاتی در مقاطعی خاص و ناحق و بی ارتباط.

وی با بیان این که کار بزرگراه صدر قدیم تا چند روز آینده به اتمام رسیده و کارگاه آن جمع آوری و کاملا باز می شود افزود: در طبقه بالای صدر هم اکنون مراحل تکمیلی در حال اجراست، این طبقه با آسفالت ویژه روکش خواهد شد، دیواره های جاذب صورت برای راحتی همسایگان پل صدر نصب می شود و سیستم آی تی اس برای برقراری ایمنی و کنترل بهتر در این طبقه بزرگراه راه اندازی خواهد شد.

قالیباف خاطر نشان کرد: خود من وقتی به این پروژه نگاه می کنم که چنین مهندسان قدیم و جدید دست اندر دست هم در این پروژه همکاری دارند و چنین افتخاری آفریدند به خود می بالم.

وی در ادامه در خصوص وضعیت پله های برقی در ایستگاه های مترو خط 3، با بیان این که خواهش می کنم به این حرفی که میزنم انتقاد نشود گفت: پله برقی های ایستگاه استاد معین با پیگیری های انجام شده نصب شده است اما توجه به تولید داخل که سیاست درستی است و همه باید به آن دقت کنیم نیز از سوی ما مورد توجه قرار گرفت و دو سال نیز تلاش کردیم که بخشی از پله برقی های مورد نیاز را در داخل تولید کنیم اما چند روز قبل یکی از پله برقی ها دچار حادثه شد و جهت پله برقی ناگهان تغییر کرد که برخی از شهروندان مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند، این یعنی بدون تعارف در تولید داخلی به غیر از به کارگیری کارگر ایرانی کیفیت نیز باید مد نظر قرار گیرد.

قالیباف با تاکید بر این که برخی از پله برقی ها را که توان تولید در داخل نداریم باید وارد کنیم، خاطر نشان کرد: پله برقی ایستگاه هایی که از هم اکنون افتتاح می شوند هم از تولیدات داخلی خواهند بود و هم از واراداتی ها.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی ایراد بگیرند که شما توان انجام فلان کار را دارید اما معطل پله برقی مانده اید افزود: من نمی گویم در کشور دانش فنی نیست اما این دانش فنی که اقتصادی شده و مشتری مدار می شود، هنوز اتفاق نیفتاده است.

شهردار تهران درادامه با بیان اینکه امروز شیرین ترین روز برای بنده است چرا که توانستیم در یکی از محروم ترین و جنوبی ترین بخش های تهران که مردم زحمت کش و شهید پرور و متدین زندگی می کنند خط 3 مترو را که طولانی ترین خط ماست راه اندازی کنیم، اظهار کرد: احداث خط سه که از ازگل و نیاوران شروع شده و به مناطقی چون اسماعیل آباد، نعمت آباد، عبدل آباد، آیت ا... سعیدی و... می رسد قرار بود از بخش شمالی آغاز شود اما ترجیح دادیم از بخش جنوبی کار را انجام دهیم.

قالیباف با اشاره به اینکه این 20 کیلومتر مترو هم اکنون تمام شده و امروز نیز تست سرد آن انجام شده است اظهار کرد: انشاا... با آماده شدن قطارها و واگن ها، 9 ایستگاه بخش جنوبی این خط که شامل ایستگاه های ولایت، منیریه، راه آهن، چهار راه ولی عصر (عج)، شهید بهشتی و مصلی خواهد بود از مهر ماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: بخش شمالی این خط نیز به سرعت در حال آماده سازی است و تا پایان بهار 93 این بخش، به ازگل و نیاوران متصل می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز