خبرگزاری کار ایران

آمادگی پایتخت برای جابه‌جایی ایمن ۲ / ۱ میلیون دانش-آموز / آموزش ۱۰ هزار راننده سرویس مدرسه در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۹۹

آموزش رانندگان سرویس مدارس از روز پنج شنبه هفتم شهریور آغاز شده و همه رانندگانی که از ابتدای سال جدید تحصیلی به کار جابه‌جایی دانش‌آموزان اشتغال دارند، تحت آموزش‌های لازم قرار خواهند گرفت.

ایلنا: آموزش ۱۰ هزار راننده سرویس مدرسه توسط معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آغاز شده و از اول مهر تمام رانندگان سرویس مدارس به صورت آموزش‌ دیده به جابه‌جایی دانش‌آموزان می‌پردازند.

به گزارش ایلنا، قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که در دومین جلسه هماهنگی ستاد استقبال از مهر ۹۲ سخن می‌-گفت، ضمن اعلام این خبر گفت: آموزش رانندگان سرویس مدارس از روز پنج شنبه هفتم شهریور آغاز شده و همه رانندگانی که از ابتدای سال جدید تحصیلی به کار جابه‌جایی دانش‌آموزان اشتغال دارند، تحت آموزش‌های لازم قرار خواهند گرفت.

سید مهدی حسینی پویا با اشاره به اینکه ۲ / ۱ میلیون نفر از جمعیت ۵ / ۸ میلیون نفری تهران را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، افزود: از آن‌جا که هر دانش‌آموز در هر سال تحصیلی ۳۳۲ ساعت و به عبارتی بالغ بر ۲۰ هزار دقیقه از وقت خود را در خودروی سرویس مدرسه سپری می‌کند، در واقع هر خودرو به منزله یک کلاس آموزشی برای دانش‌آموزان تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با مراکزی همچون پلیس راهور، آتش‌نشانی و اورژانس به عمل آمده، از آمادگی همه جانبه این دستگاه‌ها برای روزهای آغاز مهر خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تجربیات سال‌های گذشته، نقاط حادثه‌خیزی که موجب اختلال احتمالی در ترافیک می‌شوند، شناسایی شده‌اند تا در صورت بروز هر گونه پیشآمد احتمالی اقدامات لازم انجام پذیرد.

حسینی پویا با تأکید بر تجهیز معابر پایتخت به ۷۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری تصریح کرد: تا اوایل مهر نسبت به نصب و راه‌اندازی ۲۰ دوربین ثبت تخلف در بزرگراه امام علی (ع) و ۲۴ دوربین دیگر در سایر مسیرهای بزرگراهی تهران اقدام می‌-شود.

وی تجهیز ناوگان اتوبوسرانی تهران به دستگاه‌های کارت‌خوان را از جمله اقدامات انجام شده به منظور روانی ترافیک و رفاه شهروندان بر شمرد و اضافه کرد: به همین منظور ۴۵۵ دستگاه اتوبوس به سیستم مدیریت هوشمند تجهیز شده‌ که از ابتدای سال جدید تحصیلی علاوه بر سایر تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده، موجب تسریع و تسهیل در آمد و شد شهروندان شده است.

حسینی پویا، پیش‌بینی افزایش وسایل حمل و نقل عمومی و رفع نقص ناوگان اتوبوسرانی را از جمله اقدامات شرکت واحد در آستانه بازگشایی مدارس بر شمرد و گفت: شناسایی و کنترل مدارسی که در مسیر خطوط اتوبوسرانی قرار دارند و آماده‌باش کامل امداد خودرو از سایر مواردی است که در روزهای نخست سال جدید تحصیلی تحت کنترل بیشتر قرار می‌-گیرد.

وی هوشمندسازی پایانه‌های تاکسیرانی از طریق نصب دوربین را از جمله اقدامات سازمان تاکسیرانی در آستانه سال جدید تحصیلی بر شمرد و افزود: این اقدام به منظور جلوگیری از ورود خودروهای متفرقه به پایانه‌های تاکسیرانی انجام شده است.

همچنین در این جلسه نماینده پلیس راهور تهران بزرگ از تجهیز تعداد بیشتری از معابر شهری و مسیرهای بزرگراهی به دوربین ثبت تخلف و کنترل سرعت خبر داد و گفت: تشدید کنترل مبادی ورود به محدوده طرح ترافیک و خروج از این محدوده، از جمله اقداماتی است که به منظور روانی ترافیک در مراکز پر رفت و آمد شهر در روزهای ابتدایی مهر در نظر گرفته شده است.

مراد مرادی از اجرای طرح انتظام ترافیکی طی هفته نخست مهر در پایتخت خبر داد و افزود: وظایف تمام رده‌های مأموریتی در این طرح به تفکیک مشخص شده و عوامل ستادی برای کنترل معابر پر رفت و آمد در سطح شهر مستقر می‌-شوند.

وی با بیان اینکه پارک حاشیه‌ای در خیابان‌هایی که مدارس در آن‌ها واقع شده‌اند به شدت کنترل می‌شود، تأکید کرد: کنترل مضاعف در رفت و آمد خودروهای سنگین در شهر، کنترل سرویس مدارس و مدارک مربوطه از جمله بیمه‌نامه و معاینه فنی این خودرو‌ها و برقراری گشت هوایی روزانه، از دیگر برنامه‌های پلیس راهور پایتخت طی روزهای بازگشایی مدارس به شمار می‌آیند.

همچنین معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه با تأکید بر ضرورت افزایش تجهیزات به منظور ارتقای ایمنی دانش‌آموزان در رفت و آمد در مسیر خانه تا مدرسه و برعکس گفت: مدیریت شهری طی فرصت ۲۰ روزه باقی‌مانده تا بازگشایی مدارس تمام توان خود را برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان در سال جدید تحصیلی به کار می‌-گیرد.

علی چناری در پایان از برگزاری سومین جلسه ستاد استقبال از مهر ۹۲ در صبح روز چهارشنبه ۱۳ شهریور خبر داد و خاطرنشان کرد: این جلسه با حضور نمایندگان تمام دستگاه‌های اجرایی که در این خصوص مسئولیت دارند، برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز