خبرگزاری کار ایران

قطع همکاری اپل با یک شرکت چینی بدلیل بهره‌کشی از کودکان

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۲۴

اپل قول داده تا ضمن بازرسی و نظارت قوی‌تر، محیط‌های کاری برای کارگران را بهتر کرده و به غذا و خواب آن‌ها بیشتر توجه کند.

شركت اپل روابط تجاری خود با یک شركت تامین کننده سخت‌افزار خود در چین (PZ) را بدلیل استفاده غیر قانونی از کودکان برای کار در کارخانه، قطع کرد.

اپل در گزارش سالانه خود در بخش تسهیلات کارگری ضمن تایید ارسال ۳۹۳ بازرس به کارخانه‌های شریک اپل در سراسر جهان، تایید کرد که بازرسان از 1/5 میلیون کارگر سازنده محصولات اپل در دنیا بازدید کرده و مطابق با قوانین حمایت از کار از سوی سازمان FLA گزارش خود را تنظیم کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، واحد ویژه‌ای هم در بزرگ‌ترین کارخانه تولید محصولات اپل در چین - foxconn- مستقر شد تا به امر استخدام نیروهای کارگری بیشتر نظارت کند.

در این گزارش از کمپانی چینی سازنده بوردهای کامپیوتری برای اپل بنام PZ نام برده شده که در سال ۲۰۱۲ بیش از ۷۴ مورد استفاده از کارگران کم سن و سال در محیط کار گزارش شده است.

همچنین کمپانی کاریابی shezmen quanshun نیز که کارگران کم سن و سال را با جعل کارت شناسایی به کارخانه فرستاده نیز جریمه شده و مسئولان آن به حکومت چین معرفی شده‌اند.

کودکان کم سن و سال ظاهرا به خانواده‌هایشان بازگشت داده شده‌اند و از کارخانه‌ها خواسته شد تا کودکان را به مدرسه برگردانده و خرج تحصیل مدرسه‌شان را تقبل کنند.

سال گذشته اپل گزارش مربوط به سال ۲۰۱۱ خود را محدود به ۱۳ مورد کرد و این در حالی بود که تعداد کارگران کم سن و سال که در سال ۲۰۱۰ پرونده‌شان رو شده بود به ۹۱ مورد رسیده بود و سازمان‌های حقوق بشری اپل را به باد انتقاد گرفته بودند.

اپل به همین خاطر قول داده تا ضمن بازرسی و نظارت قوی‌تر، محیط‌های کاری برای کارگران را بهتر کرده و به غذا و خواب آن‌ها بیشتر توجه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز