خبرگزاری کار ایران

عضو ارشد اتحادیه كارگران سودان در گفت‌وگو با ایلنا:

حمایت از كارگران در شرایط تحریم نوعی سرمایه‌گذاری است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۷

امپریالیسم كه با پیشرفت‌های اخیر ایران منافع خود را در خطر می‌بیند، برای مقابله با این كشور از سلاحی استفاده می‌كند كه طبقه كارگر بیش از هر گروه دیگری در تیررس تركش‌های آن قرار دارد.

یك عضو ارشد اتحادیه كارگران سودان حمایت از كارگران را نوعی سرمایه‌گذاری در كشورهایی كه با تحریم‌های اقتصادی مواجه‌اند دانست.

شیخ‌الدین خضر عثمان، رئیس اتحادیه كارگران بخش انرژی سودان در گفتگو با ایلنا تلاش برای بهبود شرایط زندگی كارگران و افزایش سیاست‌های حمایتی از این گروه را دارای بازخوردی مستقیم بر میزان بازدهی هر كشوری عنوان كرد و گفت: اختصاص بودجه برای این قبیل اقدام‌ها نه تنها هزینه نیست، بلكه در شرایط تحریم اقتصادی نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

او با تاكید بر این‌كه اعمال تحریم، سیاست كشورهایی است كه در موضع ضعف قرار گرفته‌اند، گفت كه باید اقدام‌های پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از تاثیر مستقیم این محدودیت‌‌ها بر طبقه كارگر انجام شود.

شیخ‌الدین خضر عثمان با تاكید بر این‌كه سودان نیز مانند ایران مشمول تحریم‌های غرب شده است و این مساله بر زندگی طبقه كارگر و اقشار آسیب‌پذیر این كشور نیز تاثیری جدی گذاشته است، گفت كه كشورهایی كه بر آنها محدودیت اعمال شده است باید دست به دست هم داده و با نیرویی مضاعف در برابر این سیاست‌های غیرانسانی بایستند.

عضو سودانی اتحادیه كارگران جهان (WFTU) تاكید كرد كه اعمال تحریم دستاوردی غیر از فشار مضاعف بر كارگران و افزایش فاصله طبقاتی در جامعه ندارد.

وی افزود كه امپریالیسم كه با پیشرفت‌های اخیر ایران منافع خود را در خطر می‌بیند، برای مقابله با این كشور از سلاحی استفاده می‌كند كه طبقه كارگر بیش از هر گروه دیگری در تیررس تركش‌های آن قرار دارد.

این فعال كارگری سودان همچنین گفت كه اتحادیه كارگران جهان با توجه به كمیت بالای اعضای آن می‌تواند نقشی كلیدی در مقابله با تحریم‌ها و حمایت از كارگران در برابر محدودیت‌های اقتصادی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز