خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس فراکسیون کارگری مجلس؛

فعالان کارگری اردن از تشکیلات خانه کارگر بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۷۸

چکیده: «هیاتی از فعالان مستقل کارگری اردن عصر امروز در جریان سفر چند روزه خود به ایران با علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر دیدار کردند».

هیاتی از فعالان مستقل کارگری کشور اردن عصر امروز (۱۷ شهریورماه) در جریان سفر چند روزه خود به ایران با علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد السنید» رئیس اتحادیه کارگران کشاورز و زارع اردن به همراه «عقاب العقبل» به منظور آشنایی هرچه بیشتر با تشکیلات کارگری ایران عصر امروز از بخش‌های مختلف خانه کارگر بازدید کردند.
در این دیدار علیرضا محجوب ضمن معرفی تشکیلات خانه کارگر، توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های صنفی این نهاد کارگری به هیات کارگران اردنی ارائه داد.
محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس بابیان اینکه تشکیلات خانه کارگر دارای خاستگاهی مردمی و کارگری است، گفت: با وجود آنکه در سراسر جهان به دلیل رکود اقتصادی از شدت فعالیت‌های نهادهای صنفی کارگری بطور چشمگیری کاسته شده است اما در ایران جامعه کارگری و به ویژه کارگران جوان استقبال خوبی از این تشکیلات کرده‌اند.
وی دلیل این استقبال را خاستگاه مردمی تشکیلات خانه کارگر و خدمات آموزشی، حقوقی و رفاهی ارائه شده توسط این تشکیلات دانشت و گفت: هم اکنون تشکیلات خانه کارگر ایران سالانه در سراسر کشور به بیش از ۱۳۰ هزار اعضای جامعه کارگری ایران خدمات آموزشی و دانشگاهی در رشته‌های مختلف ارائه می‌کند.
وی بابیان اینکه تشکیلات خانه کارگر یک غیر نهاد دولتی بوده که در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران مشغول فعالیت صنفی است، گفت: به رغم اختلاف نظر‌هایی که میان این تشکل با برخی مسئولان دولتی در سالهای اخیر، اما کارگران ایران هرگز از این تشکل رویگردان نشده‌اند.
در این دیدار اعضای هیات اردنی نیز با بیان اینکه دستاوردهای تشکیلات خانه کارگر ایران قابل توجه است، گفتند: متاسفانه در اردن به دلیل وابستگی‌های سیاسی و اقتصادی به امپریالسیم آمریکا فعالیت صنعتی چندان گسترده نیست.
به گفته اعضای این هیات کارگری نتیجه این وضعیت تسلط دولت اردن بر نهادهای صنفی کارگری است بطوری که تا قبل از سال ۲۰۰۶ کارمندان این کشور از حق عضویت در نهاد‌های صنفی محروم بودند.
این کارگران اردنی بایادآوری اینکه از سال ۲۰۰۹ کارگران این کشور به تدریج اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های نادرست دولت در زمینه خصوصی سازی اعلام کردند؛ افزودند: امیدواریم با استفاده از تجارب جامعه کارگری ایران بتوانیم بر این ضعف فائق آییم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز