خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

امضای تفاهم نامه میان سازمان فنی و حرفه‌ای تهران و انجمن صنفی گچ کاران

asdasd

فعالان و نمایندگان انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی معتقدند که اگر شرایطی فراهم شود تا صدور کارت مهارت از طریق نهادهای كارگری صورت بگیرد، این نقصان برطرف خواهد شد و کارت مهارت از آن به بعد تنها برای کارگران ساختمانی صادر می‌شود.

ظهر امروز تفاهم نامه‌ای میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و انجمن صنفی گچ کاران این استان مبنی بر همکاری این دو نهاد در زمینه صدور کارت مهارت کارگران ساختمانی امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ظهر امروز در جلسه‌ای که در دفتر مدیریت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با حضور حمیدرضا خانپور مدیریت فعلی این مجموعه، علیرضا محجوب و فرهاد بشیری نمایندگان مجلس نهم و آقایان باقری، زارعی و ناطق به ترتیب به عنوان نمایندگان انجمن‌های صنفی گچ کاران، آسفالت کاران و بناهای سفت کار استان تهران برگزار شد، تفاهم نامه‌ای میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و انجمن صنفی گچ کاران این استان مبنی بر همکاری این دو نهاد در زمینه صدور کارت مهارت گچ کاران استان تهران امضا شد.

بنا بر این گزارش، یکی از مشکلات همیشگی کارگران ساختمانی بیمه شدن کسانی است که کارگر ساختمانی نیستند ولی با دریافت کارت مهارت از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای توسط سازمان تامین اجتماعی بیمه می‌شوند.

فعالان و نمایندگان انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی معتقدند که اگر شرایطی فراهم شود تا صدور کارت مهارت از طریق  نهادهای كارگری صورت بگیرد، این نقصان برطرف خواهد شد و کارت مهارت از آن به بعد تنها برای کارگران ساختمانی صادر می‌شود.

آن‌ها نمونه‌هایی را مثال می‌زنند که فردی طلا فروش و یا راننده تاکسی یا... برای دریافت بیمه، به مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه کرده است و با دریافت کارت مهارت از بیمه‌ای که متعلق به کارگران ساختمانی است بهره می‌برند.

در ابتدای جلسه امروز مدیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به انتقادات سازمان تامین اجتماعی از سازمان متبوع خود اظهار داشت: در جلسه‌ای که پیش از این با دوستان سازمان تامین اجتماعی داشتیم به ما این انتقاد را وارد می‌دانستند که برخی از افرادی که برای آن‌ها کارت مهارت صادر شده است کارگر ساختمانی نیستند.

خانپور ادامه داد: برای مثال به عنوان نمونه کسی را به ما معرفی می‌کردند که چشمش ضعیف شده و یا راننده تاکسی است و برای آن‌ها کارت مهارت صادر شده است.

وی تصریح کرد: ما مطابق با وظیفه‌ای که داریم طی مراحلی کارت مهارت را برای متقاضیان آن صادر می‌کنیم و از این بین، بازرسین اداره سازمان تامین اجتماعی می‌توانند تنها کسانی را که کارگر ساختمانی هستند بیمه کنند.

در ادامه علیرضا محجوب با تایید سخنان خانپور گفت: در قانونی که ما در زمینه صدور کارت مهارت تصویب کردیم دست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را باز گذاشتیم تا بتواند برای همه متقاضیان کارت مهارت صادر کند و بعد‌ها به طریق دیگری مشکلی ایجاد نشود.

نمایند مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید بر همکاری هر چه بیشتر سازمان فنی و حرفه‌ای با انجمن‌های صنفی مربوطه بیان کرد: در حال حاضر سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند در یک سطح معین و مشخصی با انجمن‌های صنفی مربوطه همکاری کند و اگر این همکاری موفقیت آمیز بود وظیفه صدور کارت مهارت را به طور کامل به این انجمن‌ها بسپارد.

همچنین محمد باقری رئیس انجمن صنفی گچ کاران استان تهران اعلام کرد: اگر صدور کارت مهارت کارگران ساختمانی از سوی انجمن‌های صنفی خودشان صورت بگیرد، با ساز و کارهایی که در این انجمن‌ها تعبیه می‌شود تنها برای کارگران ساختمانی کارت مهارت صادر می‌شود.

این عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی کارگران و استادیاران ساختمانی استان تهران بیان کرد: همچنین در این صورت ما می‌توانیم کارت‌ها را در بعد از ساعات اداری به کارگران تحویل دهیم. کارگران ساختمانی در صورتی که بخواهند یک روز برای گرفتن کارت وقت بگذارند از دریافت دستمزد در آن روز محروم می‌شوند.

در ادامه جلسه هر یک از حضار به ارائه نظرات و صحبت‌های خود در مورد تفاهم نامه مزبور پرداختد. لازم به ذکر است در پایان جلسه طی تفاهم نامه‌ای که میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و انجمن صنفی گچ کاران این استان منعقد شد انجام مراحل اولیه صدور کارت مهارت بر عهده این انجمن قرار گرفت. همچنین قرار بر این شد تا در چند روز آینده تفاهم نامه‌ای با همین مفاد با انجمن‌های صنفی آسفالت کاران و بناهای سفت کار استان تهران امضا شود و در مراحل بعدی این همکاری به صورت گسترده تری میان دیگر انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران ادامه پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز