خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد/

تمام نامه‌هایی كه كارگران نی‌بر خوزستان به دولت نوشتند

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۶۵

پیش از شروع این تجمعات متوالی، انجمن صنفی کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر، نامه‌های متعددی را برای مسئولان و مقامات دولتی مختلف ارسال و مشکلات خود را برای آنان بازگو کرده بودند که نتیجه‌ای حاصل نشده بود.

بیش از هفت روز از تجمعات متوالی و تا به امروز بی‌نتیجهٔ کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری می‌گذرد. این در حالی است که امروز (دوشنبه، نهم بهمن ماه) کارگران نی بر هفت تپه نیز برای سومین روز متوالی به جمع همکاران خود در مقابل ساختمان دولت پیوسته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیش از شروع این تجمعات متوالی، انجمن صنفی کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر، نامه‌های متعددی را برای مسئولان و مقامات دولتی مختلف ارسال و مشکلات خود را برای آنان بازگو کرده بودند که نتیجه‌ای حاصل نشده بود.

بنا بر این گزارش، در تاریخ ۱۴ دی ماه سال جاری، انجمن صنفی کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر طی نامه‌ای به رئیس دولت ضمن اشاره به مشکلات بیمه‌ای کارگران شرکت مذکور و شرکت هفت تپهٔ شوش دانیال، از احمدی‌نژاد خواستند تا در تقسیم بودجه‌ای سالانهٔ کشور، مشکل این کارگران را در نظر بگیرد و نسبت به اصلاح سوابق بیمه‌ای آنان اقدام کند.

۶ روز بعد، کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس نهم شورای اسلامی در تاریخ ۲۰ دی ماه سال جاری، در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت دهم آوردند: علی رغم پیگیری‌های متعددی که از سال ۸۸ در خصوص حل مشکلات بیمه‌ای کارگران نی بر و نیشکر کارون و هفت تپه در استان خوزستان انجام شده است تاکنون هیچگونه اقدامی برای حل مشکل این قشر محروم جامعه صورت نپذیرفته است.

آنان در ادامهٔ این نامه خواستار دستور رئیس دولت به سازمان تامین اجتماعی برای انجام تعهدات خود در قبال این کارگران شدند.

در ۳ بهمن ماه سال جاری انجمن‌های صنفی کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر در اولین روز تجمع خود در نامه‌ای خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار اصلاح سوابق بیمه‌ای خود شدند.

آنان در نامهٔ خود به شیخ الاسلامی آوردند: مبلغی که بایست به عنوان سهم حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود ۸۱ میلیون تومان به ازای هر کارگر است که حدود ۶۰ درصد از آن از سوی کارفرما تامین می‌شود و کارگران نیز باید ۴۰ درصد از آن را پرداخت کنند.

این تشکل صنفی در ادامهٔ نامه، خواستار تعدیل مبلغ تعیین شده فوق، عهده دار شدن پرداخت درصدی از مبلغ فوق (۵۰ درصد) به صورت کمک از سوی دولت و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل شده‌اند.

با بی‌نتیجه ماندن نامه نگاری‌های فوق، انجمن‌های صنفی کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر و هفت تپه شوش دانیال به تازگی در تاریخ ۴ بهمن‌ماه، ناامید از مقامات دولتی در نامه‌ای به مقام رهبری خواستار دیدار ایشان و در میان گذاشتن مشکلات خود با رهبری شده‌اند.

گفتنی است تعداد کارگران شاغل در دو شرکت نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر و هفت تپه شوش به ۲۷۰۰ تن می‌رسد كه از شش سال پیش پیگیر مطالبات قانونی خود هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز