خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران خبر داد:

بدهی كارفرما، بیمه كارگران خدمات مهندسی راه‌آهن تهران را متوقف كرد

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۸۹

چكیده:‌ «نزدیک به یکسال است حق بیمه تکمیلی ۶۰۰ کارگر این شرکت به صورت ماهانه از حقوقشان کسر می‌شود اما از سوی شرکت بیمه کننده (بیمه سینا)، خدماتی ارائه نمی‌شود./ شرکت هر ماهه سهم حق بیمه و مالیات را از کارگرانش کسر کرده ولی به تامین اجتماعی پرداخت نکرده است.»

نماینده کارگران شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن تهران گفت: نزدیک به یکسال است حق بیمه تکمیلی ۶۰۰ کارگر این شرکت به صورت ماهانه از حقوقشان کسر می‌شود اما از سوی شرکت بیمه کننده (بیمه سینا)، خدماتی ارائه نمی‌شود.

«داریوش صادقی» ضمن بیان این مطلب در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: به نظر می‌رسد حق بیمه تکمیلی که به صورت ماهانه از حقوق کارگران کسر شده، به بیمه سینا پرداخت نشده است.

وی در ادامه با اشاره به قطع خدمات بیمه تامین اجتماعی کارگران از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری افزود: این موضوع با بدهی شرکت به سازمان تامین اجتماعی مرتبط است. شرکت هر ماهه سهم حق بیمه و مالیات را از کارگرانش کسر کرده ولی به تامین اجتماعی پرداخت نکرده است.

این فعال صنفی در پایان با اشاره به انسداد یکی از حساب‌های این شرکت در بانک ملی به دلیل بدهی‌هایش به تامین اجتماعی تصریح کرد: مدیریت به کارگران فشار می‌آورد تا حساب جدیدی را در موسسه قرض الحسنه مهرآفرین که شعبات اندکی در سراسر کشور دارد باز کنند اما این موسسه برخلاف بانک ملی به کارگران دسته چک نمی‌دهد و به شبکه شتاب وصل نیست که مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

گفتنی است در سال ۸۸ بخشی از کارگران راه آهن جمهوری اسلامی ایران در قسمت‌های مختلف از جمله ماشین آلات، ریل گذاری و... در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی (خصوصی سازی) به شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) منتقل شدند.

این کارگران معتقدند از زمان اجرای اصل ۴۴ و انتقال به بخش خصوصی در شرایط سختی قرار گرفته‌اند. شرایطی که باعث می‌شود ۱۰۵ نفر از کارگران شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) به دلیل عدم پرداخت حقوق و مزایا از کارفرما به هیات حل اختلاف و تشخیص وزارت کار شکایت کنند اما علی رغم صدور حکم توقیف اموال، دادستان کل کشور به دلیل درگیری این شرکت در یکی از پرونده‌های فساد بزرگ مالی، مانع از اجرای حکم می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز