خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین:

دیوان عدالت اداری رای به اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع داد

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۷۷

سه سال پس از خودداری دولت و سازمان تامین اجتماعی از اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع، سرانجام با رای دیوان عدالت اداری اجرای این ماده قانونی محقق شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: سه سال پس از خودداری دولت و سازمان تامین اجتماعی از اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع، سرانجام با رای دیوان عدالت اداری اجرای این ماده قانونی محقق شد.

عید علی کریمی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: دیوان عدالت اداری بعد از سه سال موضوع ماده قانون نوسازی صنایع مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد کارگران با بیش از ۲۵ سال سابق و پرداخت حق بیمه را محقق و اجرایی کرد.

وی در این خصوص توضیح داد: دیوان عدالت اداری در ۲۵ آبان ماه سال ۹۰ این رای را در ارتباط با دادخواستی به شماره ۹۰۰۹۹۷۰۹۰۲۵۲۰۴۵ صادر کرده است.

این مقام کارگری یادآور شد: به موجب ماده ۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه کشور، کارگرانی که از یکسو بیش از ۲۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی دارند و از سوی دیگر کارفرمای آن‌ها نیز مشمول شرایط هستند می‌توانند زود‌تر از موعد بازنشسته شده و از سازمان تامین اجتماعی مستمری بگیرند.

کریمی با بیان اینکه تعدادی از کارگران قزوینی با در اختیار داشتن این برگه توانسته‌اند اداره تامین اجتماعی قزوین را مجاب به اجرای این قانون کنند، گفت: بقیه کارگران مشمول نیز می‌توانند با مراجعه به تشکیلات خانه کارگر از مزایای این قانون استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز