خبرگزاری کار ایران

دبیركل خانه كارگر مطرح كرد:

مدرك‌گرایی در بازار كار آفت آموزش‌های مهارتی

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۹۱

با وجود آنکه سابقه آموزش‌های مهارتی در ایران به سالهای قبل از انقلاب می‌رسد اما متاسفانه آفت مدرک گرایی باعث شده تا دانش‌آموختگان این مراکز در بازار کار شانس بالایی نداشته باشند.

دبیرکل خانه کارگر گفت: مدرک گرایی باعث ناکارآمدی دوره‌های دانشگاهی و ایجاد مشکل برای جویندگان کار شده‌ است.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب كه در مراسم دهمین سالگرد تاسیس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر و آغاز سال تحصیلی دانشجویان این مرکز سخن گفت، اظهار كرد: با وجود آنکه سابقه آموزش‌های مهارتی در ایران به سالهای پیش از انقلاب می‌رسد اما متاسفانه آفت مدرک گرایی باعث شده تا دانش‌آموختگان این مراکز در بازار کار شانس بالایی نداشته باشند.

رئیس فراكسیون كارگری مجلس بابیان اینکه هم اکنون در بسیاری از کشورهای آلمانی‌زبان و کشورهای آسیای شرقی در پایان دوره آموزش دبستان، نظام آموزش مهارت در کنار نظام آکادمیک آغاز و تا مقطع دکتری حرفه‌ای ادامه دارد، گفت: در ایران نیز تشکیلات خانه کارگر که خود را متولی توسعه مهارت آموزی نیروی کار می‌داند از دهه ۷۰ موضوع ارتقاء آموزش مهارت‌های شغلی را پیگیری می‌کرد تا اینکه در ادامه این پیگیری‌ها در دهه ۸۰ موفق شدیم از طریق مراکز علمی کاربردی به ارتقا مهارت‌های شغلی کارگران کمک کنیم.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در دوره‌های علمی کاربردی باید حداقل ۶۰ درصد مطالب آموزش‌ها بصورت عملی و کارگاهی ارائه شود گفت: به دلیل جوه مدرک گرایی دوره‌های علمی کاربردی نیز نتوانسته‌اند به رسالت اصلی خود که آموزش مهارت شغلی است عمل کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز