خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی برق‌کاران کرمانشاه:

سازمان فنی و حرفه‌ای، کیلویی کارت مهارت صادر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۴۳

بیمه كارگران ساحتمانی منوط به صدور كارت مهارت است/ کارت‌های مهارت بدون هیچ گونه کنترلی برای متقاضیان صادر می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارگری برقکاران استان کرمانشاه از «صدور کیلویی کارت مهارت» از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور انتقاد کرد.

اسعد صالحی با اشاره به منوط بودن بیمه كارگران ساختمانی به صدور كارت مهارت، به ایلنا گفت: متاسفانه کارت‌های مهارت بدون هیچ گونه کنترلی برای متقاضیان صادر می‌شود. در اصطلاح عامیانه می‌توان گفت که سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به صورت کیلویی کارت مهارت صادر می‌کند. وضعیت به گونه‌ای است که هر فردی از هر صنف و قشری که خود را به این سازمان معرفی می‌کند، کارت مهارت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای مثال ۵ سال پیش طرح بیمه کارگران باربر به تصویب رسید. این مصوبه باعث شد تا فرصتی فراهم شود که کارگران اسکله‌های بنادر كشور از جمله بندر عباس بیمه شوند. روند بیمهٔ این کارگران به گونه‌ای پیش رفت که در پایان تعداد بیمه شدگان از تعداد کارگران اسکله‌ها بیشتر شده بود. این بی‌قانونی‌ها و عدم کنترل منجر به كنار گذاشته شدن این مصوبهٔ خوب و مفید شد.

این فعال کارگری با اشاره به عدم پوشش مناسب کارگران ساختمانی از سوی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: یکی از همکاران ما که ۴ ماه سابقهٔ بیمه داشت بر اثر سکتهٔ قلبی فوت کرد و ۴ بچهٔ یتیم به جای گذاشت اما ریالی کمک از سوی بیمه به خانواده وی نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز