خبرگزاری کار ایران

با حضور در غرفه ایلنا در نمایشگاه مطبوعات:

مدیر عامل راه آهن مرگ کارگران حادثه ریزش تونل تهران - تبریز را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۱۶

ما کارفرما هستیم و پیمانکار مسئول رعایت امکانات ایمنی است. امکانات آنجا از نظر ایمنی خوب است. به هر حال حادثه‌ای متاسفانه رخ داده است.

با وجود سپری شدن هشت ساعت از حادثه ریرش دیواره تونل در پروژه احداث راه آهن زیر زمینی تهران - تبریز هنوز اطلاع دقیقی‌ از وضعیت سلامتی ۳ کارگر حادثه دیده در دست نیست.

با وجود آنکه اخبار و شایعاتی از کشته شدن ۲ کارگر مطرح شده بود، مدیر عامل شرکت راه آهن ایران در واپسین دقایق چهارمین روز نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری ایلنا هر نوع شایعه ای در خصوص مرگ کارگران را تکذیب کرد.

عبدالعلی صاحب محمدی در این بار به خبرنگاران ایلنا گفت: در پروژه‌ای که در منطقه ۱۷ و ۱۸ شهر تهران در حال اجراست امروز بعد از ظهر بیل مکانیکی در حال انجام کار, مقداری خاک روی کارگران ریخته است که با اقدام به موقع تنها به کتف یکی از کارگران صدماتی وارد شده است و دو کارگر دیگر مشکلی ندارند.

صاحب محمدی علت این حادثه را نه ریزش تونل, که به دلیل برخورد بیل مکانیکی با دیوار تونل ذکر کرد و گفت: هیچ کس فوت نکرده است. اخرین خبر بعد از ظهر دارم که مشکلی نبوده و به کارگران رسیدگی شده است.

مدیر عامل راه آهن مسئولیت حفظ جان کارگران را متوجه پیمانکار این پروژه دانست و افزود: ما کارفرما هستیم و پیمانکار مسئول رعایت امکانات ایمنی است. امکانات آنجا از نظر ایمنی خوب است. به هر حال حادثه‌ای متاسفانه رخ داده است.

مدیر عمل راه آهن از اظهارات سخنگوی آتشنشانی تهران در گفتگو با ایلنا در خصوص اینکه «اگر ریزش تونل نه در دیوار که از سقف اتفاق می‌افناد کارگران بیشتری صدمات جدی تری می‌دیدند» اظهار بی‌ اطلاعی کرد و گفت: در محل حادثه نبوده‌ام و نمی‌دانم سخنگوی آتش نشانی چه چیزی گفته است. طبق شرایط عمومی پیمانکار ملزم است تا در محیط کار نکات امینی برای همه کارگران و در همه کارگاه‌ها رعایت کند. به رعایت نکات ایمنی محیط کار با پیمانکار است و کارفرما هم بر این مساله نظارت دارد.
صاحب محمدی که مهمان غرفه خبرگزاری ایلنا بود در پی اصرار خبرنگاران ایلنا جهت تماس تلفنی و کسب اطلاع از وضعیت سلامتی کارگران، یک گفتگوی کوتاه تلفنی انجام داد که متن این گفتگو بدون ویرایش و به طور کامل در خاتمه می‌اید:

- سلام خوبی، احوال کارگران بعد از ظهر چطور است؟

...

_ فقط همین؟ مطمئنی شکستگی چی بوده؟ فقط همین؟ خیلی خوب باشه، خداحافظ.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز