خبرگزاری کار ایران

یک کارگر بازنشسته تهرانی مطرح كرد:

صف‌‌های هر روزه بازنشستگان برای دریافت مطالبات از بیمه دی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۹۴

چکیده: «پس از نوسانات ارزی سال گذشته که به افزایش هزینه خدمات درمانی منجر شد، شرکت بیمه دی از پرداخت هزینه درمانی به کارگران بازنشسته خودداری کرد و به همین دلیل هر روز تعداد زیادی از بیمه شدگان بازنشسته برای وصول طلب خود به این شرکت مراجعه می‌کنند.»

یک کارگر بازنشسته تهرانی گفت: بسیاری از بازنشستگانی که در ازای پرداخت ماهانه حق بیمه قرار بوده است كه از خدمات بیمه تکمیلی دی استفاده کنند، هنوز موفق به دریافت هزینه‌های درمانی خود نشده‌اند.

«داوود رضوی» با اشاره به سرگردانی روزانه صد‌ها کارگر بازنشسته در ساختمان‌های اسناد پزشکی بیمه دی واقع در میرداماد و پارک هنرمندان، به ایلنا گفت: به نظر می‌رسد مسئولان بیمه دی قصد دارند تا با معطل کردن بیمه‌شدگان بازنشسته برای خود زمان بخرد.
این فعال صنفی کارگری افزود: در حال حاضر بازنشستگان بیمه شده مجبورند برای وصول مطلبات خود از ساعات ۵ تا ۷ بامداد در صف نوبت دهی شرکت بیمه دی واقع در پارک هنرمندان حضور داشته باشند و این درحالی است که این بازنشستگان از مناطق دوری چون کرج، ورامین، مامازند، اسلامشهر و شهریار عازم می‌شوند.

وی با توهین آمیز خواندن این نحوه برخورد مسئولان شرکت بیمه دی با کارگران بازنشسته گفت: شرکت بیمه دی به عنوان بدهکار باید از تمام نیرو و توانایی خود برای پاسخگویی به مراجعان استفاده کند و نباید با بازنشستگان مانند بدهکار رفتار کند.
به گفته رضوی، شرکت بیمه دی طی قراردادی با کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی مکلف شده بود تا در ازای دریافت حق بیمه ماهانه به کارگران بانشسته‌ای که از خدمات درمانی مراکز و بیمارستان‌های خصوصی استفاده می‌کنند، بخشی از هزینه درمان را پرداخت کند.

وی افزود: تعلل شرکت بیمه دی از پرداخت هزینه درمان به کارگران بازنشسته در حالی ادامه دارد که در فاصله یکسال گذشته از یکسو روز به روز بر حجم تعهدات این شرکت افزوده شده است و از سوی دیگر به دلیل نوسانات اقتصادی از ارزش مطالبات بیمه شدگان کاسته شده‌ است.
وی با انتقاد از اینکه مسئولان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بطور بدون جلب نظر بازنشستگان با شرکت بیمه دی برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمانی قرارداد بسته‌اند گفت: در حال حاضر روزانه انبوهی از بازنشستگان برای دریافت هزینه درمانی خود به واحد اسناد پزشکی شرکت بیمه دی مراجعه می‌کنند.
رضوی بابیان اینکه پس از نوسانات ارزی سال گذشته که به افزایش هزینه خدمات درمانی منجر شد، شرکت بیمه دی از پرداخت هزینه درمانی به کارگران بازنشسته خودداری کرد و به همین دلیل امروز تعداد زیادی از بیمه شدگان بازنشسته برای وصول طلب خود به این شرکت مراجعه می‌کنند.
وی افزود: با وجود آنکه شرکت بیمه دی طبق قرارداد منعقد شده موظف است تا بخشی از هزینه درمانی پرداخت شده توسط کارگر بازنشسته را پرداخت کند، اما در عمل مسئولان این شرکت با امروز و فردا کردن سعی دارند تا از انجام تعهدات خود شانه خالی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز