خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

بدهی دولت به تامین اجتماعی تسویه شدنی نیست/ افزایش ۱۴ هزار میلیارد بدهی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۸۷

چكیده:‌ «‌دولت همچنان به تامین اجتماعی بدهکار است. این بدهکاری، بدهکاری مستمر است چون دولت هر روز ۳۰ میلیارد تومان بابت بدهی ۳ درصدی‌اش باید به سازمان پرداخت کند. بنابراین صفر شدن بدهی دولت از نظر فنی امکان پذیر نیست.»

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ماده ۱۷ قانون رفاه و تامین اجتماعی گفت: ساختار سازمان تامین اجتماعی در ۴ سال گذشته ۳ بار تغییر کرده است. در حال حاضر، یک طرح و دو لایحه در این رابطه در مجلس مطرح است.

به گزارش ایلنا، «سید تقی نوربخش» در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که عصر امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه برگزار شد گفت: در کارگروه‌هایی که برای بررسی شرایط سازمان تامین اجتماعی ایجاد می‌شود سه حوزه ماموریتی درمان، بیمه‌ای و اقتصادی داریم. باید چالش‌ها استخراج شود و بر اساس اسناد بالادستی برای سازمان برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: دولت همچنان به تامین اجتماعی بدهکار است. این بدهکاری، بدهکاری مستمر است چون دولت هر روز ۳۰ میلیارد تومان بابت سهم ۳ درصدی‌اش باید به سازمان پرداخت کند. بنابراین صفر شدن بدهی دولت از نظر فنی امکان پذیر نیست.

این مقام دولتی در پایان افزود: رقم دقیق بدهی دولت بعد از کارشناسیهای دقیق مشخص می‌شود اما به طور قطع دولت در سال ۹۱، ۱۲ هزار میلیارد تومان و در سال جاری ۱۴ هزار میلیارد تومان بدهی جدید خواهد داشت.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز