خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در بروجرد:

دستمزد ۹۲ کفاف تحصیل فرزندان جامعه کارگری را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۹۱

«رقم حداقل دستمزد همچون بسیاری از ارقام اقتصادی که تنها روی کاغذ وجاهت پیدا می‌کنند نیست، بلکه هر ریال از این رقم با زندگی میلیون‌ها کارگر و همچنین خانواده‌های آنان در ارتباط است.»

یک فعال کارگری در بروجرد معتقد است افزایش ۲۵ درصدی پایه حقوق کارگران برای سال آینده با تورم موجود، کفاف هزینه تحصیل فرزندان خانواده‌های کارگری را نمی‌دهد.

محمد گودرزی در این باره به ایلنا گفت: رقم حداقل دستمزد که در ماه‌های پایانی سال مطرح می‌شود، همچون بسیاری از ارقام اقتصادی که تنها روی کاغذ وجاهت پیدا می‌کنند نیست، بلکه هر ریال از این رقم با زندگی میلیون‌ها کارگر و همچنین خانواده‌های آنان در ارتباط است.

دبیر خانه کارگر بروجرد، تعیین رقم حداقل دستمزد ۴۸۷ هزار تومانی برای سال آینده را اجهاف در حق کارگران دانست و ادامه داد: در سال آینده باید شاهد تبعات این تصمیم گیری‌های بدون کار‌شناسی و تحمیلی بر زندگی کارگران باشیم.

گودرزی با بیان اینکه دستمزد سال ۹۲ همسو با تورم نیست، گفت: شورای عالی کار به پیشنهادات جامعه کارگری در مورد تعیین نرخ دستمزد اهمیتی نداد و نرخی را مصوب کرد که هیچ تناسبی با معاش کارگری و تورم ندارد.

او در ادامه به طرح سئوالی پرداخت و گفت: کارگران با افزایش چند برابری قیمت‌ها که در برخی اقلام مصرفی حتی تا ۲۰۰ درصد هم افزایش داشته چگونه می‌توانند زندگی کنند.

این فعال کارگری با بیان اینکه با مبلغ ۴۸۵ هزار تومان همچنان‌ کارگران باید با سختی و دشواریهای زیادی زندگی کنند تصریح کرد: قدرت خرید خانوار کارگری در سال آینده با کاهش بیشتری مواجه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز