خبرگزاری کار ایران

در نطق میان‌دستور نماینده اراك مطرح شد:

نمی‌دانید بسیاری از كارگران چندین ماه حقوق نگرفته‌اند؟

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۳۵

«اگر همین آقایان یک ماه حقوق خود را نگیرند، دین، اسلام و مملکت را زیر سوال می‌برند، اما آیا نمی‌دانند تعداد زیادی از کارگران چندین ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس «شورای رقابت» را موظف به اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی دانست و پرسید: چرا این شورا با کسانی که کارخانه‌های دولتی را با قیمت ناچیز خریدند و به دنبال بیکار شدن کارگران زحمتکش هستند، برخورد نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، محمدحسن آصفری در نطق میان‌دستور خود گفت: امروز یکی از مشکلات جدی مردم مسائل اقتصادی و معیشتی و اشتغال است و بایستی مسئولان وقت خود را برای حل مشکلات مردم صرف کنند.

وی ادامه داد: مطرح کردن مسائل بیهوده با استفاده از جایگاه مسئولیت دردی از مشکلات مردم را دوا نمی‌کند و خیانت به کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: مجلس و دولت در پیشگاه خداوند باری‌تعالی قسم خورده‌اند که ودیعه‌ای را که ملت به آن‌ها سپرده است، به‌عنوان امیری عادل پاسداری کنند و پاسداری از این ودیعه یعنی دنبال کردن دغدغه‌های مردم و حل نموده مشکلات آن‌ها.

وی ادامه داد: پارتی‌بازی و سوءاستفاده از پایگاه مسئولیت خیانت به امانت الهی است و قانون بایستی برای همه یکسان باشد و نمی‌شود کسی به واسطه ارتباط با پست، مسئولیت و قدرت از هرگونه رانتی برخوردار شده و سوءاستفاده نماید و عدالت برای کسانی پیاده شود که رانتی ندارند.

این نماینده مردم اراك در مجلس نهم تاکید کرد: متاسفانه امروز مردم برای دریافت ۵ تا ۱۰ میلیون تومان وام باید ضمانت‌های گوناگون داشته باشند اما کسانی هستند که وام‌های چند میلیارد تومانی گرفته و کسی سراغ آن‌ها نمی‌رود.

آصفری انقلاب اسلامی ایران را انقلاب محرومان و پابرهنگان توصیف و تصریح کرد: در نظام بایستی هر شخصی در هر پست و مقامی خود را خادم کشور و پابرهنگان بداند، اما متاسفانه افراد سرمایه‌دار در مکان‌های خوش آب و هوا می‌روند و منابع طبیعی را تبدیل به ویلاهای چندصدمیلیون تومانی برای یک شب گذراندن خود می‌کنند و کسی سراغ آن‌ها نرفته و وزارت جهاد با کسانی که زمین را برای کشاورزی استفاده می‌کنند، برخورد کرده و آن‌ها را به دادگاه می‌کشاند.

وی ادامه داد: شورای رقابت که وظیفه اجرای درست اصل ۴۴ را دارد، چرا با کسانی که کارخانه‌های دولتی را با قیمت ناچیز خریدند و به دنبال بیکار شدن کارگران زحمتکش هستند، برخورد نمی‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر همین آقایان یک ماه حقوق خود را نگیرند، دین، اسلام و مملکت را زیر سوال می‌برند، اما آیا نمی‌دانند تعداد زیادی از کارگران چندین ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز