خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در اهواز:

آسیب تصمیمات غلط دولت در حوزه كار و تامین اجتماعی را كارگران متحمل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۸۳

در چنین شرایط حساسی که نرخ بیکاری و تورم در حال افزایش است، با وجود تحریم‌هایی که غرب بر کشور ما تحمیل کرده‌ است، تهیه لایحه‌ تغییر قوانین به زیان كارگران باعث خشنودی دشمنان كشور می‌شود.

یک فعال کارگری در اهواز نسبت به تغییرات یكسویه در قوانینی كه با زندگی كارگران ارتباط مستقیم دارد، در این برهه زمانی که بسیاری از کارگران و واحد‌های تولیدی بدلیل سیاست‌های غلط دولت دچار مشکل شده‌اند، هشدار داد.

آقایار حسینی، دبیر خانه كارگر اهواز با انتقاد از مفاد پیش‌نویس لوایح اصلاحی قوانین کار و تامین اجتماعی به ایلنا گفت: طی ساهای اخیر سیاست‌ها و تصمیمات غیر کار‌شناسانه در حوزه کار و تامین اجتماعی باعث وارد آمدن بیشترین صدمات به كارگران شده است.
این فعال كارگری با اشاره به برخی اقدامات بی‌منطق دولت که در سال‌های گذشته باعث افزایش مشکلات کارگری شده است، افزود: طرح وام‌های اشتغال‌زایی بنگاه‌های زود بازده، خروج کارگاه‌های زیر ده، پنج و سه نفر از قانون کار و همچنین عدم افزایش دستمزد به تناسب نرخ تورم تبعاتی بجز کاهش میزان خرید و بروز مشکلات حقوقی و ناامنی شغلی كارگران به همراه نداشته است.
حسینی اضافه کرد: رواج قرار دادهای موقت و سفید امضاء کار که امنیت شغلی کارگران را سلب كرده است نمونهٔ بارز دیگری از ضرباتی است که بر پیکره جامعه کارگری وارد آمده است.

دبیر خانه كارگر اهواز نظارت نا‌صحیح متولیان حوزه کار و تامین اجتماعی را یکی از مهم‌ترین عومل بروز مشکلات اقتصادی و امنیت شغلی کارگران دانست و اظهار داشت: دولت در بخش اقتصادی با واردات بی‌رویه محصولاتی که در داخل نیز تولید می‌شوند و همچنین با اجرای طرح حذف یارانه‌های واحد‌های تولیدی باعث رکود بازار داخلی و افزایش مشکلات بخش تولید شد كه این روند اكنون منجر به تعطیلی بسیاری از واحد‌های تولیدی و بیكاری كارگران شده است.
به گفته این فعال کارگری در چنین شرایط حساسی که نرخ بیکاری و تورم در حال افزایش است، با وجود تحریمهایی که غرب بر کشور ما تحمیل کرده‌ است، تهیه لایحه‌ تغییر قوانین به زیان كارگران باعث خشنودی دشمنان كشور می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز