خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری؛

تجمع کارگران فولاد زاگرس/ وعده پرداخت بخشی از حقوق معوقه

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۸۲

چكیده: «از مسئولان می‌خواهیم پیش از اینکه این واحد نیز بطور جدی‌تری دچار مشکل شود بداد کارخانه و کارگران برسند./ با مشخص شدن اعضای هیئت مدیره، هفته آینده با کارگران قرار داد کاری منعقد می‌شود.»

بیش از یکصد و پنجاه کارگر شرکت پیمانکاری «خوان گل» وابسته به کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس به نمایندگی از 273 کارگر این كارخانه دیروز (21 اردیبهشت ماه) در اعتراض به عدم دریافت حقوق سه ماهه گذشته خود در مقابل فرمانداری قروه تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این کارگران که دارای سوابق كاری بین ۱۰ تا ۲۰ سال هستند نسبت به تهدید امنیت شغلی‌شان معترض بوده و مدعی هستند پیمانکار علاوه بر پرداخت نکردن سه ماه حقوق (از بهمن ماه سال 91) هیچ گونه قراردادی با آنان امضاء نمی‌کند.

یکی از کارگران این واحد تولیدی که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت اظهار كرد: بیش از 273 کارگر شاغل در این مجموعه تولیدی علاوه بر اینکه از بهمن ماه سال گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند، هیچ گونه قرار دادی نیز با كارفرمای خود ندارد.

نماینده كارگران فولاد زاگرس در تشریح جزئیات مشکلات این کارگران افزود: از سال 86 با واگذاری بخشی از فعالیت کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس به شرکت پیمانکاری خوان گل مشکلات کارگران افزون تر شد.

او با بیان اینکه نداشتن قرار داد کاری نگرانی این کارگران را به سبب افزایش مشکلات شغلی‌شان افزایش داده است، افزود: این کارخانه از مرداد ماه سال گذشته فعالیت تولیدی ندارد و کارگران آن فقط برای حضور و غیاب در کارخانه حضور پیدا می‌کنند.

این کارگر درباره سایر مشکلات کارگران افزود: بخش دیگری از مشکلات کارگران شرکت پیمانکاری خوان گل مربوط به سوابق کاری و بیمه ای کارگران است. با آنکه از سوی کارفرما به کارگران گفته می شود که سوابق بیمه ای سخت وزیان آور آنان مرتبا واریز می شود ولی زمانی که کارگران پی گیر سوابق خود در تامین اجتماعی می شوند هیچ سابقه‌ای مبنی بر سخت و زیان آور بودن شغل ثبت نشده است.

او با اشاره به تجمعات مکرر کارگران در مقابل فرمانداری قروه اظهار داشت: کارگران در اعتراض به دریافت مطالبات صنفی خود بارها در اعتراض به کارفرما در مقابل نهاد های دولتی تجمع کرده اند و مسئولان این نهادها بارها قول داده اند امنیت شغلی کارگران را حفظ کنند اما تاکنون در این زمینه هیچ اقدام مثبتی مشاهده نشده است.

نماینده کارگران در پایان گفت: از مسئولان می‌خواهیم پیش از اینکه این واحد نیز بطور جدی‌تری دچار مشکل شود بداد کارخانه و کارگران برسند.

وعده پرداخت بخشی از حقوق معوقه

در این زمینه «محمدرضا امامی» مدیر عامل شرکت پیمانکاری خوان گل معوقات حقوقی 273 کارگر این شرکت را یک ماه و نیم ذکر کرد و گفت: بخش زیادی از معوقات حقوقی کارگران امروز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه به حسابشان واریز می‌شود.

او افزود: از شهریور ماه سال گذشته (91) تولید کارخانه به سبب تعمیرات اساسی کوره بلند متوقف شده است و ادامه این تعمیرات به سبب فراهم کردن بخشی از مصالح همانند آجرهای نسوزی که باید از خارج از کشور وارد شود زمان بر شده است و امکان دارد تا سه ماه آینده هم تولید از سر گرفته نشود.

او با اشاره به اینکه سهام این کارخانه (فولاد زاگرس) به صندوق بازنشستگی کشور واگذار شده است، تصریح کرد: با واگذاری سهام این واحد تولیدی به صندوق بازنشستگی اعضای هیئت مدیره  تغییر کرده‌اند.

او در مورد قرار داد کارگران اضافه کرد: با مشخص شدن اعضای هیئت مدیره، هفته آینده با کارگران قرار داد کاری منعقد می‌شود و سایر مشکلات هم به مرور رفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت پیمانکاری خوان گل در پایان سخنان خود درباره بلاتکلیفی کارگران گفت: این شرکت با وجود اینکه تولید ندارد مرتبا حقوق و سایر مزایای کارگران خود را پرداخت کرده است و در این مورد نمی توان گفت کارگران بلا تکلیف هستند چرا که مرتبا بر سر کار خود حاضر هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز