خبرگزاری کار ایران

در خراسان رضوی؛

۲۰۰ کارگر كارخانه الکتریک خودرو شرق بیكار شدند

asdasd

شرکت الکتریک خودرو شرق، که یکی از شرکت‌های موفق در حوزه خود بود و امکانات خوبی را نیز در اختیار کارگران خود قرار می‌داد، به دلیل فشار‌های اقتصادی وارده، حدود ۲۰۰ تن از کارگران قراردادی و پیمانی خود را از کار مرخص کرده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی از بیکار شدن ۲۰۰ تن از کارگران شرکت الکتریک خودرو شرق از شرکت‌های وابسته به ایران خودرو خبر داد.

رحمت الله‌پور موسی در این زمینه به ایلنا گفت: شرکت الکتریک خودرو شرق، که یکی از شرکت‌های موفق در حوزه خود بود و امکانات خوبی را نیز در اختیار کارگران خود قرار می‌داد، به دلیل فشار‌های اقتصادی وارده، قرارداد ۲۰۰ تن از کارگران قراردادی و پیمانی خود را تمدید نكرده است.

او با اشاره به تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی وارد بر کشور، افزود: به دلیل تحریم‌ها، این شرکت در تهیه یکی از قطعاتی که در خودرو‌ها استفاده می‌شود و از فرانسه وارد می‌شد به مشکل بر خورد و مجبور شد این قطعه را از طریق واسطه‌ای در دبی وارد کند که با تشدید تحریم‌ها در این امر نیز به مشکل بر خورد. مجموعه این مسائل تاثیر خود را گذاشت و باعث شد تعدادی از کارگران قراردادی و پیمانکاری حتی با سوابق بالای ۱۴ یا ۱۵ سال از کار خود مرخص شوند.

پور موسی ادامه داد: این در حالی است که بر اساس تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار، در کارهای دائم قرارداد موقت معنی ندارد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی در پایان به تعدیل نیرو در اکثر واحد‌های تولیدی استان اشاره کرد و اظهار داشت: اکثر واحد‌های تولیدی موجود یا نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند و یا مشکل حقوق معوقه دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز