خبرگزاری کار ایران

نماینده این کارگران خبر داد:

اخراج ۴۰ کارگر «نی بر» خوزستان شایعه است

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۲۵

پی‌گیری مطالبات صنفی در چارچوب قوانین هرچند بدون هزینه نیست اما انتشار شایعه اخراج فعالان صنفی پیش از وقوع، تنها باعث ناامیدی، ترس و دلسردی كارگران از پی‌گیری مطالبات بحق خود خواهد شد.

 در پی انتشار اخباری مبنی بر اخراج ۴۰ کارگر «نی بر» دو كارخانه هفت تپه و كشت و صنعت كارون شوشتر به دلیل اعتراض صنفی یك هفته‌ای این كارگران در مقابل ساختمان دولت، یكی از نمایندگان كارگران در تماس با ایلنا ضمن تكذیب این شایعه، انتشار چنین اخباری را موجب ترس و دلسردی كارگران از پی‌گیری حقوق صنفی خود دانست.

به گزارش ایلنا، این نماینده كارگران كشت و صنعت شوشتر كه نخواست نامش فاش شود، تهدید شغلی كارگران در زمان حضور یك هفته‌ای در تهران را تایید كرد اما از محقق نشدن این تهدید در زمان بازگشت به خوزستان خبر داد و گفت: کارگران پس از تجمع اعتراضی هفت روزه خود در مقابل ساختمان ریاست جمهوری به خوزستان بازگشتند اما دلیل بارندگی‌های مداوم امکان کار در مزارع وجود نداشت و كارگران پس از این تعطیلی اجباری، هم اکنون به کار تخصصی بریدن ساقه نیشكر در مزارع مشغول‌اند.

این فعال كارگری با اعلام نگرانی كارگران در پی انتشار این شایعه، اظهار كرد: پی‌گیری مطالبات صنفی در چارچوب قوانین هرچند بدون هزینه نیست اما انتشار شایعه اخراج فعالان صنفی پیش از وقوع، تنها باعث ناامیدی، ترس و دلسردی كارگران از پی‌گیری مطالبات بحق خود خواهد شد.

اعتراض كارگران به نفع كارفرمایان شد

 نماینده كارگران كشت و صنعت كارون شوشتر همچنین در ادامه سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت مطالبات این کارگران در  مجلس، تصریح کرد: بررسی مشکلات بیمه‌ای بیش از سه هزار کارگر نی برخوزستان در روزهای ۲۹ و ۲۸ بهمن در کمسیون اجتماعی مجلس با حضور نمایندگان مجلس و کارفرمایان این دو مجموعه تولیدی و همچنین نمایندگانی از تامین اجتماعی بررسی شد.

این فعال كارگری از برگزاری اولین جلسه کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کارگران و کارفرمایان، دولت و سازمان تامین اجتماعی که شامگاه دوشنبه (30 بهمن) در ساختمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در جلسه دیشب مقرر شد، دولت بخش اعظمی از بدهی‌های بیمه‌ای مجتمع کشت وصنعت کارون شوشتر و هفت تپه را که رقم آن بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان است را ببخشد.

این کارگر اضافه کرد: سهم کارفرما و کارگران با بخشودگی ۱۰۰ میلیارد تومانی، حدود ۷۰ میلیارد تومان شده و آنان موظف شده‌اند این رقم را پرداخت کنند.

او گفت: در این میان سهم هر کارگر برای پرداخت فاصله بیمه‌ای، در گذشته به نسبت سوابق در حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان  می‌شد که این رقم هم اکنون به كمتر از ۸ میلیون تومان رسیده است.

او با بیان اینکه کارگران توان پرداخت این مبلغ را نیز ندارند، اظهار داشت: خواسته کارگران این است که این مبلغ از سنوات پایان خدمتی کارگران کسر و پرداخت شود. در غیر اینصورت کارگران توان پرداخت آن را نخواهند داشت.

او در خاتمه گفت: تلاش کارگران و تحمل مشكلات گوناگون اقامت یك هفته‌ای در تهران به سود کارفرمایان این دو شرکت شد، در صورتی كه کارگران انتظار داشتند اگر قرار بود تخفیفی اختصاص یابد شامل حال کارگران شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز