خبرگزاری کار ایران

نماینده نوشهر و چالوس هشدار داد:

واردات کاغذ نرخ بیکاری در شمال كشور را افزایش می‌دهد

asdasd

درحال حاضر کشور نیازی به وضع قوانین جدید برای کنترل واردات بی‌رویه ندارد، بلکه مجلس و دیگر دستگاه‌های نظارتی باید به گونه‌ای عمل کنند که امکان تخطی از قانون برای کسی وجود نداشته باشد.

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس نهم، از واردات بی‌رویه کاغذ انتقاد کرده و این روند را به ضرر تولید ملی و عامل گسترش بیكاری در مناطق شمالی كشور عنوان کرد.

قاسم احمدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم، در این باره به ایلنا گفت: باتوجه به بالابودن نرخ بیکاری در کشور، واردات بی‌رویه کاغذ، باعث رکود در تولید و فعالیت واحدهای صنعتی و همچنین سبب افزایش نرخ بیکاری در کشور می‌شود.

 احمدی با اشاره به مشکلات موجود برای صنایع چوب و کاغذ کشور گفت: در اکثر مناطق کشور، واحدهای صنعتی با مشکلاتی مواجه هستند که در این میان، منطقه مازندران و صنعت چوب و کاغذ این منطقه نیز مستثنی نیست، چرا که واردات بی‌رویه کاغذ از کشورهای حاشیه دریای مازندران و مناطق دیگر، باعث رکود در این صنعت شده است.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از این کاغذهای وارداتی، از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند اما با این حال به کشور وارد شده و باعث می‌شود که صنعت کشور، در سال مزین به نام حمایت از تولید و سرمایه ایرانی با مشکلات زیادی مواجه شود.

احمدی معتقد است: اگر کالای تولید داخل، به دلیل واردات امکان رقابت در بازار فروش را از دست دهد، علاوه بر کاهش تولید و فروش محصولات، کارفرمایان نیز قادر به حمایت از کارگران نبوده و این قشر از جامعه نیز روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و کارفرما نیز در نخستین اقدامات برای جبران هزینه‌ها، اقدام به حذف اضافه کار و حتی تعدیل نیروهای خود می‌کند.

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس نهم، خاطرنشان کرد: قوانین موجود در کشور، به اندازه کافی نسبت به مساله واردات حساسیت به خرج داده‌اند، اما نکته اینجاست که عدم نظارت بر اجرای قوانین، باعث بروز خطا در عملکرد دستگاه‌ها می‌شود که لازم است مجلس شورای اسلامی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی یاداور شد: درحال حاضر کشور نیازی به وضع قوانین جدید برای کنترل واردات بی‌رویه ندارد، بلکه مجلس و دیگر دستگاه‌های نظارتی باید به گونه‌ای عمل کنند، که امکان تخطی از قانون برای کسی وجود نداشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز