خبرگزاری کار ایران

واكنش یك فعال كارگری به سخنان معاون منابع انسانی دولت:

فراموشی «عدالت» در تبدیل وضعیت كارگران پیمانكاری

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۴۱

در کارخانهٔ پتروشیمی تبریز اجرای مصوبهٔ هیئت دولت مبنی بر تبدیل وضعیت قرارداد کارگران پیمانکاری که شامل همهٔ کارگران می‌شود به مشکل برخورده و مدرک تحصیلی و سابقهٔ بالای ۱۰ سال کار را نیز به آن اضافه کرده‌اند. چطور این نحوهٔ برخورد و عملکرد برای کارگران شرکت نفت عدالت و برابری می‌آورد؟

رئیس انجمن صنفی کارگران پتروشیمی تبریز با اشاره سخنان ابراهیم عزیزی معاون منابع انسانی دولت، مدعی شد که میان حرف و عمل مسئولان دولتی در زمینهٔ تبدیل وضعیت قرارداد کارگران پیمانکاری تناقض وجود دارد.

ناصر چمنی در این باره به ایلنا گفت: آقای عزیزی در بخش اول صحبت‌های خود به عدالت و تبدیل شدن ایران به الگویی برای جهان اسلام اشاره کرد. در کارخانهٔ پتروشیمی تبریز اجرای مصوبهٔ هیئت دولت مبنی بر تبدیل وضعیت قرارداد کارگران پیمانکاری که شامل همهٔ کارگران می‌شود به مشکل برخورده و مدرک تحصیلی و سابقهٔ بالای ۱۰ سال کار را نیز به آن اضافه کرده‌اند. چطور این نحوهٔ برخورد و عملکرد برای کارگران شرکت نفت «عدالت و برابری» می‌آورد؟

وی ادامه داد: ما تا به حال چندین نامه به نمایندگان مجلس، وزارت نفت و دفتر ریاست جمهوری فرستاده‌ایم که هیچکدام تا کنون به ما جوابی نداده‌اند که آیا مشکل حل می‌شود یا نمی‌شود.

این فعال کارگری با اشاره به صحبت‌های عزیزی مبنی بر لزوم اجرای صحیح این مصوبه اظهار کرد: آقای عزیزی اعلام کردند که اگر یک شرکت این مصوبه را صحیح اجرا کند و یکی نادرست، این طرح خنثی می‌شود. لازم است ایشان بدانند كه این اتفاق در حال حاضر در پتروشیمی تبریز و مجموعه وزارت نفت رخ داده است.

رئیس انجمن صنفی کارگران پتروشیمی تبریز در پایان گفت: متاسفانه وزارت نفت به صورت آشکار از تعهداتی که بر عهده دارد شانه خالی می‌کند. با وجود گذشت چندین ماه از ابلاغ مصوبهٔ هیئت دولت در زمینه تبدیل وضعیت قرارداد کارگران پیمانکاری نزدیک به ۱۴۰ هزار کارگر شرکتی هستند و وزارت نفت با ان‌ها قرار داد مستقیم امضا نمی‌کند.

گفتنی است ابراهیم عزیزی در یكی از برنامه‌های سیما، به سوالاتی پیرامون تبدیل وضعیت قراردادهای نیروهای شرکتی پاسخ داده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز