خبرگزاری کار ایران

نماد پالایش نفت تهران پس از 2 ماه توقف بازگشایی شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۱۱

نماد شتران(پالایش نفت تهران) پس از دو ماه توقف بازگشایی شد این سهم گران‌ترین سهم بازار بود كه 13 خردادماه متوقف شد و امروز پس از 2 ماه توقف با کاهش حدود 9 هزار تومانی معامله شد.

گران‌ترین سهم بازا یا شتران(پالایش نفت تهران) 13 خردادماه متوقف شد و امروز پس از بازگشایی با کاهش حدود 9 هزار تومانی معامله شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نماد شتران(پالایش نفت تهران) پس از دو ماه توقف بازگشایی شد این سهم گران‌ترین سهم بازار بود كه  13 خردادماه متوقف شد و امروز پس از 2 ماه توقف با کاهش حدود 9 هزار تومانی معامله شد.
 به نظر می رسد توقف نماد "شرکت پالایش نفت تهران" باتوجه به ابهام بر سر توقف یارانه دریافتی ماده اکتان افزا بوده که با رفع این ابهام، نماد آن مجددا  بازگشایی شده است.

گفتنی است، شرکت پالایش نفت تهران(تندگویان) در 15 کیلومترى جنوب تهران قرار دارد که مشتمل بر دو پالایشگاه جنوبى(شماره 1) و شمالى(شماره 2) است

پالایشگاه شماره 1 با توجه به نیازهاى بازار داخلى به فراورده هاى نفتى از سال 1344 آغاز و در سال 1347 تکمیل شد. ظرفیت اولیه این پالایشگاه 85 هزار بشکه در روز بود که با انجام تغییراتى در طراحى آن در سال 1355، ظرفیت آن به 125 هزار  بشکه در روز افزایش یافت.

رشد مصرف فرآورده های نفتی و ضرورت تامین نیاز بازار داخل؛ تاسیس و راه اندازی پالایشگاه دوم، با ظرفیت 100 هزار بشکه در روز را در سال 1352 ایجاب کرد.

در سال 1382 ظرفیت این پالایشگاه به 125 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

خوراک هر دو پالایشگاه از طریق دو خط لوله 24 و 26 اینچ از حوزه نفتی مارون، اهواز، سراجه قم و همچنین از منابع آسیای میانه تامین می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز