خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بورس کالا در گفت وگو با ایلنا:

بورس کشاورزی با اجرای قانون بهره وری رونق می گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۰۰

در حال حاضر کشاورزان مالیات پرداخت نمی کنند و از پرداخت ارزش افزوده هم معاف هستند خریداران در بخش کشاورزی نیازی به داشتن کد اقتصادی نداشتند و از گرفتن این کد می ترسند و اگر به صورت داوطلبانه باشد این کار انجام نمی شود و اگر قانون بهره وری کشاورزی به اجرا در آید گرفتن این کد اجباری می شود.

یک کارشناس بورس کالا گفت: رینگ بورس کشاورزی با اجرای قانون افزایش بهره وری رونق پیدا می کند.

محمد رضا گرامی پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در میزان عرضه های محصولات کشاورزی امکان افزایش وجود دارد اما بورس با قوانین سخت گیرانه خود برای کشاورزان مشکل ایجاد کرده است افزود: در سالهای گذشته این گونه نبود که عرضه کننده برای محصولات خود 100  درصد تضمین دهد اما بورس در حال حاضر این تضمین را از عرضه کننده می خواهد و بورس ادعا می کند برای حفظ منافع خریدار این اهرم را گذاشته است اما تمامی این تسهیلات برای گرفتن سبد مالیاتی انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشاورزان مالیات پرداخت نمی کنند و از پرداخت ارزش افزوده هم معاف هستند خریداران در بخش کشاورزی نیازی به داشتن کد اقتصادی نداشتند و از گرفتن این کد می ترسند و اگر به صورت داوطلبانه باشد این کار انجام نمی شود و اگر قانون بهره وری کشاورزی به اجرا در آید گرفتن این کد اجباری می شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری توسعه کشاورزی با بیان اینکه با اجرای قانون بهره‌وری کشاورزی، همه تولیدکنندگان محصولات‌کشاورزی خود را در بورس عرضه خواهند کرد اظهار داشت: در صورت کاهش قیمت محصولات در بورس نسبت به قیمت تضمینی اعلام ‌شده از سوی دولت، مابه‌التفاوت آن را از دولت دریافت کنند.

گرامی پور گفت: در 2 سال گذشته جو، خرما، گندم و برنج و ذرت به صورت تضمینی خریداری می شد و از طریق مزایده چند مرحله ای به فروش می رفت اما از سال 90 به بعد هیچ خرید تضمینی انجام نشد و همه قیمت ها در بازار آزاد بیش از قیمت های تضمینی اعلام شد اما در سال جاری هیچ کدام از محصولات قیمتشان کمتر از قیمت تضمینی نشد ودر سال آینده هم مشخص نیست چه اتفاقی بیفتد.

این کارشناس بورس کالایی خاطر نشان کرد: اگر در سال آینده قیمت گندم در بازار آزاد کمتر از قیمت های تضمینی باشد مطمئنا همه به دولت خواهند فروخت.

وی گفت: با اجرای آئین‌نامه اجرایی ماده (33) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی انتظار دو ساله فعالان رینگ کشاورزی بورس کالا خاتمه می یابد و بورس کشاورزی رونق پیدا می کند.

مدیرعامل کارگزاری توسعه کشاورزی تصریح کرد: براساس آمارهای موجود، تولید سالانه محصولاتی همچون برنج، گندم، ذرت و شکر در مجموع از ۱۵ میلیون تن می گذرد که اگر فقط همین چهار محصول در بورس عرضه شوند، رینگ کشاروزی به صدرنشین معاملات بورس کالا تبدیل می شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز