خبرگزاری کار ایران

گمرک مشهد پایانه تخصصی صادرات و واردات سنگهای قیمتی می شود

مشهد با 450 واحدهای تراش سنگهای قیمتی ونیمه قیمتی و اشتغال 1500 نفر در این زمینه به عنوان قطب اصلی این صنعت در کشور محسوب می شود.

مشهد - ایلنا: باهماهنگی گمرك خراسان رضوی و با پیشنهاد گمرك مشهد در آینده ای نزدیك پایانه تخصصی صادرات و واردات سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: در نشست مشترك معاونت صنایع دستی خراسان رضوی با معاونین اداره كل گمركات استان كه با هدف بررسی مشكلات و معضلات حوزه صادرات صنایع دستی صورت گرفت، تصمیماتی در خصوص حل مشكلات صادرات صنایع دستی اتخاذ شد.

سید جواد موسوی ادامه داد: از تصمیمات مهم این جلسه برگزاری دوره آموزشی ارزیابان گمرك جهت آشنایی با صنایع دستی توسط معاونت صنایع دستی استان وهمچنین برگزاری دوره آموزشی تولیدكنندگان و صادركنندگان صنایع دستی جهت آشنایی با قوانین گمركی توسط گمركات استان است.

موسوی همچنین با اشاره به وجود بیشترین واحد های تراش سنگهای قیمتی ونیمه قیمتی كشور در مشهد گفت: در این جلسه با توجه به حضور بیش از 450واحد تراش سنگهای قیمتی ونیمه قیمتی در استان و اشتغال بیش از 1500 نفر در این رشته به اداره كل گمرك خراسان رضوی پیشنهاد شد تا مشهد به عنوان پایانه تخصصی صادرات و واردات سنگهای قیمتی ونیمه قیمتی تعیین شود.

وی افزود: در صورت تحقق این امر وانجام مراحل مقدماتی بسیاری از مشكلات موجود بر سر راه صادرات سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی بر طرف خواهد شد.

موسوی اظهار داشت: از دیگر نتایج این نشست معرفی و ارائه صادرات چمدانی محصولات صنایع دستی به صورت خود اظهاری و ارائه آمار آن به معاونت صنایع دستی و بررسی امكان افزایش كد تعرفه برای كالاهای صادراتی صنایع دستی استان توسط گمرك بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر