خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت:

سرخس نباید مورد غفلت واقع می شد

asdasd

این منطقه با این امكانات و استعدادها نباید تاكنون مورد غفلت واقع می شد و باید تلاش های سریع، گسترده و فراوانی را در زمینه استقرار واحدهای پتروشیمی به كار بست.

معاون وزیر نفت وجود زیر ساخت های ارزشمند برای ایجاد صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را عاملی موثر برای پیشرفت صنعت پتروشیمی در این منطقه دانست.

به گزارش ایلنا، عبدالحسین بیات معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: بیش از یك و نیم سال است كه جهت تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان یك قطب بزرگ صنعت پتروشیمی مطالعاتی صورت گرفته است و در این مدت گروه های كارشناسی زیادی از صنعت پتروشیمی از این منطقه بازدید و حاصل مطالعات خود را بصورت كارشناسی شده ارائه کرده اند.
وی افزود: ماحصل این مطالعات در سفر اخیر هیئت دولت به شهرستان سرخس به بار نشست و هیئت دولت احداث صنایع پتروشیمی و تامین خوراك مورد نیاز در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را تصویب کرد.
معاون وزیر نفت گفت:در این منطقه شاهد زیر ساخت های بسیار ارزشمندی هستیم كه مورد نیاز برای احداث صنایع پتروشیمی است كه از جمله آنها فرودگاه بسیار مجهز، راه های ریلی، آب مناسب و فراوان در این منطقه و مهم تر از آن هم جواری با منابع گازی كه خوراك اصلی صنعت پتروشیمی است.
وی ادامه داد: این منطقه با این امكانات و استعدادها نباید تاكنون مورد غفلت واقع می شد و باید تلاش های سریع، گسترده و فراوانی را در زمینه استقرار واحدهای پتروشیمی به كار بست.
بیات با اشاره به آغاز احداث واحدهای تولیدی اوره و آمونیاك در این منطقه گفت: سرمایه گذاران آماده احداث این واحدها هستند و در برنامه ها ی ما تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به یك قطب بزرگ پتروشیمی وجود دارد.
وی با تاکید بر اجرای قانون اصل 44 قانون اساسی گفت: با اجرای این قانون و با حمایت دولت در جهت آماده نمودن بسترها و زیر ساخت ها؛ بخش خصوصی و سرمایه گذاران بادلگرمی بیشتری وارد میدان تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی خواهند شد.
معاون وزیر نفت در پایان گفت: به فضل الهی و به بركت وجود امام رضا (ع) چشم انداز دلگرم كننده ای برای این منطقه متصوریم و با توجه به وجود استعدادهای بسیاری كه در كشور عزیزمان و این منطقه وجود دارد بهار سرمایه گذاری و رونق صنعت پتروشیمی در كشورمان و این منطقه فرا می رسد.
معاون وزیر نفت در این بازدید از زیرساخت های احداث شده در منطقه ویژه اقتصادی سرخس از جمله فرودگاه بین المللی منطقه، سایت راه اهن و مخازن ذخیره سوخت، سایت انبارهای منطقه و همچنین سایت پتروشیمی این منطقه بازدید به عمل آورد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز